عضو کمیته علمی اتحادیه کلانشهرهای جهان:
عضو کمیته علمی اتحادیه کلانشهرهای جهان گفت:اظهارات معاون اول رییس جمهور برخواسته از تفکر مدیریت دولتی تمرکزگراست که ریشه در قانون 60 ساله دارد، از این روست که در مناظره اول آن گونه اظهارنظر می کند و درباره اداره شهر از تفکر علمی و دقیقی پیروی نمی کند.
کد خبر: ۴۱۷۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰ 02 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمد مهدی برادران در یادداشتی پیرامون اشکالات قانونی مناظره اول اسحاق جهانگیری خطاب به وی نوشت: 
جناب آقای دکتر جهانگیری 
با اهدای سلام، به عنوان فردی که سال ها مسئولیت برنامه ریزی کلان شهرهای ایران را بر عهده داشته ام و البته هیچ رابطه حقوقی و استخدامی با شهرداری تهران نداشته و ندارم؛ لازم دیدم در دفاع از جایگاه مدیریت شهری در کشور نکاتی را تقدیم نمایم. 
بر عموم مردم پوشیده نیست که جایگاه شوراها و مدیران شهری به عنوان ارکان مدیریت شهری، در بسیاری از شهرهای جهان، به عنوان مجالس و دولت های محلی از آنها یاد می گردد و عهده دار کلیه امور شهر می باشند؛ تا جایی که شهردار را کلید دار شهر می دانند. 
 جنابعالی در مناظره با دکتر قالیباف، ایشان را هم رده سایر شرکت های خدماتی شهر خطاب نمودید! در حالی که طبق قانون، دولت می بایست در سال های اخیر 23 وظیفه خود را به شهرداری ها واگذار می کرد تا مدیریت یکپارچه شهری شکل گیرد ولیکن براساس تفکر مدیریت دولتی تمرکزگرا از این امر استنکاف ورزیدید و مبنای عمل دولت شما، قانون مصوب سال ۱۳۳۴ را قرار داده اید و برپایه این قانونِ شصت سال قبل، در طول سال های مدیریت جنابعالی بارها اختیارات قانونی شهرداری ها را سلب و بودجه آنان را محدود نموده اید.  
به راستی ابطال شورایاری ها توسط دولت با تلاش برای واگذاری امور به مردم چه نسبتی دارد؟! چرا  شوراها که مظهر مشارکت مردم هستند را رقیب دولت می دانید؟!
چرا از یک سو مقصر بلند مرتبه سازی را شهردار می دانید در حالیکه صدور پروانه براساس مصوبات مسکن و شهرسازی صورت می گیرد و از سوی دیگر، جایگاه شهرداری را صرفاً به جمع آوری و تفکیک زباله تقلیل می دهید؟ گرچه جمع آوری زباله در کنار بیش از 250 وظیفه دیگر خدماتی، افتخار شهرداری ها است و باید خدا را شکر کرد که دولت در آن ها نقشی ندارد تا مثل سایر امور کشور به تعطیلی کشیده شود! 
به هر حال آگاه باشید، مردم فرق تفکر خدمتگزار مردمی با بروکرات دولتی را تشخیص می دهند و اعضای شوراهای شهر و روستا و محلات و جامعه مدیران و کارشناسان شهری و کارگران خدمات شهری، تلاش مدیریت تمرکزگرای دولتی در محدود نمودن اختیارات شوراها و تقلیل جایگاه شهرداری ها را تفکر ارتجاعی شصت سال قبل دانسته و صادقانه با شهروندان 1300 شهر ایران در میان خواهند گذاشت.

محمد مهدی برادران خلخالی؛ عضو کمیته علمی اتحادیه کلانشهرهای جهان (متروپلیس)
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار