با میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود؛
مسئول دبیرخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: ششمین همایش ملی کودک، نوجوان و معنویت در چارچوب برنامه های رویداد مشهد 2017 طی روزهای 18 و 19 اردیبهشت جاری در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در مشهد برگزار می شود.
کد خبر: ۴۱۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 06 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمدکاظم دبیری با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: حوزه ادبیات کودک و نوجوان نیازمند توجه بسیار جدی است و باید از برگزاری چنین همایشهایی در کشور به صورت ویژه حمایت کرد.
وی به راه اندازی پاتوق ادبیات کودک نوجوان در مشهد نیز اشاره و بیان کرد: حوزه های قصه گویی، نمایشنامه خوانی، اجرای نمایش و حمایت از تصویرگری از جمله برنامه هایی است که در این کلانشهر برای حمایت از حوزه ادبیات کودک و نوجوان انجام شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد ادامه داد: ارتقا کمی و کیفی و برگزاری کارگاههای آموزشی در حوزه کودک و نوجوان از جمله برنامه هایی است که در سال جاری به صورت ویژه دنبال می شود.
وی همچنین به برنامه ریزی برای اجرای 160 برنامه در تقویم هفته نگار مشهد 2017 اشاره و بیان کرد: ششمین همایش ملی دانشگاهی کودک، نوجوان و معنویت از جمله برنامه هایی است که در سال 2017 در شهر مشهد برنامه ریزی شده است.

* ارائه 110 مقاله در همایش ملی کودک، نوجوان و معنویت 
دبیر علمی ششمین همایش ملی دانشگاهی کودک، نوجوان و معنویت نیز گفت: هماهنگی این همایش از اردیبهشت پارسال در شیراز آغاز و مقرر شد امسال در پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار شود.
محمد پورخالقی افزود: همراه با این همایش چهارمین جشنواره پژوهشهای برتر نیز طی روزهای 18 و 19 اردیبهشت جاری در مشهد برگزار می شود.
وی ادامه داد: موضوعات اصلی این همایش معنویت، روانشناسی و جامعه شناسی، فرهنگ عامه و اسطوره شناسی، رسانه، تصویرگری، نظریه و نقد ادبی، جهانی شدن و ترویج حفظ صلح و محیط زیست هستند.
دبیر علمی همایش ملی دانشگاهی کودک، نوجوان و معنویت گفت: 278 خلاصه مقاله با موضوعات متنوع و چشمگیر به دبیرخانه ارائه شد و پس از بررسیهای اولیه 113 خلاصه مقاله در مجموع مقالات با عناون 'زلال معنویت' به چاپ رسیده است.
وی افزود: از میان 110 اصل مقاله نیز 44 مورد برای چاپ و 41 مقاله نیز برای ارائه در ششمین همایش ملی دانشگاهی کودک، نوجوان و معنویت انتخاب شدند.
پورخالقی ادامه داد: بررسی دستاوردهای نوین در حوزه ادبیات کودک، نشست ادبیات دینی کودک و نوجوان، نشست تصویرگری در حوزه ادبیات کودک، سه کارگاه آموزشی بازنویسی و بازآفرینی، چگونگی تولید نشریه کودک، آشنایی با پایگاههای علوم ارتباطی از دیگر برنامه هایی است که در حاشیه این همایش برگزار می شوند.
وی همچنین به اجرای تئاتر 'گم' و پرده خوانی نیز در حاشیه این همایش اشاره و بیان کرد: برگزاری شب شعر و نقد آثار ادبی با حضور مصطفی رحماندوست، بازدید از کتابخانه آستان قدس رضوی و آرامگاه فردوسی از جمله برنامه های جانبی ششمین همایش ملی دانشگاهی کودک، نوجوان و معنویت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار