معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد از توقیف یک دستگاه تریلی کشنده هوو و کشف 170 راس دام قاچاق خبر داد.
کد خبر: ۴۲۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 17 May 2017
به گزارش تابناک یزد،سرهنگ محمدرضامزیدی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق دام ، ماموران پلیس یک دستگاه تریلی را که با محموله دام از شرق کشور عازم کرج بود متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده مشخص شد این تریلی در حال حمل این تعداد گوسفند قاچاق فاقد مجوز دامپزشکی است که به همین منظور خودرو توقیف و راننده و سرنشین آن نیز دستگیر شدند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد، ارزش این دام های قاچاق را بنا به نظر کارشناسان یک میلیارد و 550 میلیون ریال بیان کرد و گفت: احشام تحویل دامپزشکی استان شد.
مزیدی یادآور شد: دام هایی که بدون رعایت ضوابط بهداشتی و مجوز دامپزشکی وارد کشور می شوند به عنوان دام قاچاق تلقی شده و پلیس برای کنترل و نظارت بر این موضوع احشامی را که فاقد مجوز دامپزشکی است به
عنوان توزیع خارج از شبکه توقیف کرده و برای سیر مراحل قانونی در اختیار دامپزشکی قرار می دهد.
***
رئیس پلیس امنیت عمومی استان یزد گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس 15 قهوه خانه متخلف را پلمب کردند.
سرهنگ رضارضایی افزود: در راستای ساماندهی و جلوگیری از فعالیت غیرمجاز کافی شاپ و قهوه خانه ها در سطح شهر یزد ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با همکاری عوامل مرکز بهداشت شهرستان به بازدید از قهوه خانه ها پرداختند.
وی افزود: ماموران پلیس در این بازدیدها این تعداد قهوه خانه را به علت نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن نکات انتظامی و بهداشتی پلمب کردند.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان یزد در خاتمه از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرمجاز صنوف مختلف، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
***
فرمانده انتظامی شهرستان تفت از دستگیری دو مواد فروش حرفه ای و سابقه دار در شهرک جانبازان شهرستان تفت خبر داد.
سرهنگ احمدغلامزاده گفت: در راستای برقراری نظم و ارتقاء امنیت اجتماعی شهروندان و برخورد با سوداگران مرگ و در پی اخبار واصله، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان تفت موفق شدند دو تن از فروشندگان حرفه ای و سابقه دار موادمخدر را دستگیر کنند.
وی اضافه کرد: ماموران پلیس ضمن اخذ مجوز قضائی، متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی انجام شده مقادیری هروئین را نیز کشف کردند.
فرمامده انتظامی شهرستان تفت خاطرنشان کرد: متهمان با دستور مقام قضائی روانه زندان شد.
***
فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه از اجرای طرح پاکسازی و دستگیری 16معتاد در چندین پاتوق خبر داد.
سرهنگ علیرضا صالحی گفت: با توجه به درخواست شهروندان و نارضایتی برخی اهالی از حضور معتادان در پاتوق های مواد و ایجاد مزاحمت برای عموم مراتب در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این شهرستان در راستای اجرای این طرح معتادان را در چندین پاتوق استعمال موادمخدر دستگیر و با دستور مقام قضائی به مراکز ترک اعتیاد معرفی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه ضمن تاکید بر تداوم اجرای این طرح گفت: شهروندان در صورت اطلاع از محل پاتوق مجرمان، فروشندگان موادمخدر و معتادان ولگرد مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام نمایند.
محورهای مواصلاتی استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت این استان در کانون کریدور شمال - جنوب کشور باعث شده تا راه های این استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار