عضو مجمع روحانيون مبارز با اعتقاد بر اينکه رئيسي از امروز ديگر يک مدير مياني نيست بلکه يکي از شخصيت هاي ملي با قريب به ۱۶ ميليون راي است، افزود: او مي تواند اين اقليت را مديريت کند.
کد خبر: ۴۲۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 21 May 2017
تابناک رضوی به نقل از خبرآنلاين: حجت الاسلام محمدعلي ابطحي در نامه‌اي به حجت الاسلام ابراهيم رئيسي نامزد مورد حمايت جمنا در انتخابات رياست جمهوري دوازدهم، از او به دليل تلاش سنگين در اين ايام تشکر کرد و به او و همراهانش خسته نباشيد گفت و افزود: کسي نمي تواند نقش شما و همراهان و علاقمندانتان را در خلق اين حماسه ملي انکار کند.

او رئيسي را محور جريان قدرتمند اصولگرايي خواند چرا که تقريبا همه جبهه اصولگرايي از افراطي ترين شاخه هاي آن تا معتدل ترين شان در حمايت از او به ميدان آمده بود و نوشت: رهبري معظم انقلاب سالها پيش از دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب به عنوان دو بال مديريتي کشور ياد کردند. اخيرا نيز بارها فرمودند مساله ايشان اصلاح طلبي و اصولگرايي نيست. در جريان اصلاح طلبي انسجام نسبي وجود دارد که يکي از برکات آن تصحيح روشهاي پيشين و مهار تند روي ها بوده است. اما در جريان اصولگرايي که بال ديگر سياسي موجود در جامعه ايراني است و کسي نمي تواند آن را انکار کند، بعد از آن که آقاي احمدي نژاد به عنوان منتخب آنان به جامعه معرفي شد و بعد در در طول رياست شان و به خصوص در دوره دوم تبديل به مخالف آشکار اصولگرايي شد، تشتت فراواني ايجاد شد. بعضي شاخه هاي ان تحت تاثير فرهنگي که از زمان آقاي احمدي نژاد به وجود آمد، بسيار تند و افراطي شدند.در ميان معتدلان هم چند دستگي به وجود آمد. و در نتيجه يک جريان سياسي بيشتر به جاي حضور در ميدان هاي سياسي متکي به مراکز قدرت شد که بيشتر به دوپينگ اصولگرايان مي شد آن را تشبيه کرد. اين دوپينگ از يک سو در مواردي مثل انتخابات پاسخ نمي داد و از سوي ديگر فاصله آنها را با بدنه جامعه زياد تر مي کرد . انان در کارايي سياسي کمرنگ شدند.

او خطاب به رئيسي ادامه داده است: شما از ۳۰ ارديبهشت يک مدير مياني در اين کشور نيستيد. يکي از شخصيت هاي ملي هستيد که در جيب خود راي نزديک به ۱۶ ميليون نفر را داريد. هر جامعه اي که اقليت را ناديده بگيرد آسيب مي بيند.شما مي توانيد اين اقليت را مديريت کنيد. هر روز که در ايام انتخابات، علاوه بر بدنه کلي اصولگرايان، پيوستن تند ترين و افراطي ترين افراد و جريانات را به کمپين شما مي ديدم خوشحال مي شدم. فکر مي کردم چه رييس جمهور بشويد و چه نشويد، بودن اينها زير چتر مديريتي فردي مثل شما به نفع مصالح کلي کشور است. اين سرمايه را از دست ندهيد. کشور به همکاري همه جناح ها - البته با حفظ تفاوت ديدگاه - نياز دارد. خوشبختانه در سيستم قانوني و برگرفته از قانون اساسي رهبري انقلاب محور وحدت هستند. زير چتر اين محوريت انقلاب مي شود به جاي رويارويي ها و نزاع هاي بي حاصل ، همکاري و همدلي را براي پيشبرد اهداف کلان جايگزين کرد.

ابطحي با اشاره به بد اخلاقي هايي که نمونه هايي از آن در ايام انتخابات رخ داد، افزود: اين مساله جامعه را به دو قطبي خطرناکي سوق مي دهد. رقم زدن انتخابات با اين حجم مشارکت يک معجزه است. همه مردم را برنده اصلي مي دانند. مي توانيم اين انتخابات را نقطه عطفي در وحدت ملي بکنيم. همه ما در دو جناح اشتباهاتي داشته ايم که با نگاه به آينده مي توانيم از آنها عبور کنيم. اين کار در سايه منضبط شدن و مديريت کردن جناح ها عملي خواهد شد. مي‎دانم و مي‎دانيد که اين کار بزرگ در هر دو جناح با وجود افراطي ها مخالفان زيادي دارد. اما با جدي گرفتن شعار جذب حداکثري مي شود آنها را هم به خوب بودن روش همکاري اکثريت و اقليت قانع کرد.

عضو مجمع روحانيون مبارز در ادامه اين نامه نوشته است: روش هاي مچ گيري و نزاع هاي داخلي و حکومت بر اساس صرفا مباني امنيتي را سالهاست تجربه کرده ايم. روش مهربانانه و عاقلانه و همکاري براي اهداف کلان بايد جايگزين آنها شود ونگاه هاي پر کينه کم شود.

ابطحي در پايان خطاب به رئيسي يادآور شد: تکرار مي‎کنم شما با تکيه بر آراي اقليت و راي آنها مي توانيد نقش برجسته اي داشته باشيد. باشد تا اين بار اقليت و اکثريت راي دهندگان هر دو در عرصه سياست داخلي و خارجي ديده شوند و ادبيات همکاري داشته باشند. ومنتقدان دلسوز يکديگر شوند.

او همچنين نوشت: بار ديگر به شما به خاطر کسب اعتماد نزديک به ۱۶ميليون ايراني تبريک ميگويم. براي همه ايرانيان آرزوي توفيق و پيشرفت دارم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار