معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور خبرداد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشورگفت:تاکنون 530 میلیارد ریال از مبلغ مصوب به حساب در نظر گرفته شده از سوی بانک صادرات واریز شده است .
کد خبر: ۴۲۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 24 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از سایت اخبارپدیده،بابک دین پرست ،معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با اشاره به فعالیت کنسرسیوم بانکی مربوط به پرداخت مبلغ 5 هزار میلیارد ریال برای حل مشکل شرکت پدیده شاندیز گفت: تاکنون 530 میلیارد ریال از مبلغ مصوب به حساب در نظر گرفته شده از سوی بانک صادرات واریز شده است .
دین پرست در جلسه کارگروه ویژه پیگیری مسائل شرکت پدیده، درباره فعالیت کنسرسیوم بانکی اظهار داشت: طرح توجیهی ‌مالی، ‌فنی و اقتصادی شرکت به تایید اعضای کنسرسیوم بانکی رسیده است و بانک مرکزی نیز در تاریخ 2/2/96 سال جاری قدرالسهم بانکهای صادرات، ملی، ملت، تجارت، ‌سپه و شهر را به این بانکها ابلاغ کرده است .
وی در ادامه افزود براساس آخرین نامه مورخ 1/3/96 بانک صادرات که عاملیت و محوریت کنسرسیوم را برعهده دارد، ‌بانک صادرات ضمن امضای مشارکت نامه کنسرسیوم، قدرالسهم خود را نیز به حساب سندیکا واریز کرده است. بانک های شهر و سپه مشارکت نامه مربوطه را امضاء کرده اند و در حال واریز قدرالسهم خود هستند، بانک تجارت و ملت در حال امضا مشارکت نامه بوده و قدرالسهم خود را با توجه به پاراف اولیه طرح، به حساب سندیکا واریز کرده اند و تنها بانکی که تا اول خرداد ماه مشارکت نامه را امضا نکرده و قدرالسهم خود را واریز نکرده بود، بانک ملی بوده که با مذاکرات انجام شده با اعضای هیات مدیره بانک ملی در روز دوشنبه مورخ 1/3/96، مسئولین بانک موصوف امادگی کامل خود را برای مشارکت در کنسرسیوم اعلام و مقرر شد موضوع را در جلسه روز دوشنبه گذشته هیات مدیره بانک مطرح و مصوب نمایند.
دین پرست ادامه داد:‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع خراسان رضوی نیز در این جلسه و به نقل از آقای کریمی، از اعضای هیئت مدیره بانک ملی اعلام نمود که نامبرده روز گذشته و در حاشیه مراسم معارفه سرپرست جدید امور شعب بانک ملی خراسان رضوی در مشهد، اعلام نموده اند، پرداخت قدرالسهم بانک ملی در جلسه هیئت مدیره بانک ملی مصوب شده و بانک ملی با کنسرسیوم متشکله همکاری خواهد نمود .
وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری های صمیمانه مسئولین بأنک مرکزی و مدیران عامل بانک های عضو سندیکا و بالاخص مدیرعامل بانک صادرات برای شکل گیری کنسرسیوم و تامین منابع مالی مورد نیاز، از هیات مدیره شرکت خواست تا هرچه سریعتر تمهیدات لازم را برای شروع مجدد عملیات اجرایی پروژه های پدیده فراهم نمایند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار