رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد که اگر خوب و پاک و علمی کار نکنیم، بدنامی آن برای مجموعه جهاد کشاورزی و بانک‌ها است و ورشکستگی و مشکلاتش نیز برای آن تولیدکننده‌ای است که سرمایه‌اش را به پای تولید نهاده و به کمک و یاری ما امید بسته است.
کد خبر: ۴۳۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 30 May 2017
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان هرگونه انحرافی در تسهیلات کشاورزی را تحمل نمی‌کنم، گفت: باید دست تولیدکننده واقعی را بگیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جعفر گوهرگانی ظهر امروز در نشستی به منظور بررسی وضعیت تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: خستگی در بخش اجرایی حوزه کشاورزی معنی ندارد و لازم است همه ارکان مرتبط با این بخش به طور جدی پای کار باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به طور مشخص به سازمان نظام مهندسی، بانک کشاورزی و معاونت‌های تخصصی جهاد کشاورزی در زیربخش‌های مختلف اشاره و اضافه کرد که باید همه این واحدها هماهنگ با هم و بدون کارشکنی و موازی‌کاری بیش از گذشته، تولیدکنندگان را یاری کنند.

وی ادامه داد: اینکه شعب بانکی ما، کارشناس نظام مهندسی یا هر معاونتی در جهاد کشاورزی بخواهد سلیقه‌ای عمل کند بدانند که شخصا" این مسائل و روند پیگیری امورات بهره‌برداران بخش کشاورزی و همه افراد مرتبط با این بخش را رصد می‌کنم.

گوهرگانی با اشاره به اهداف والای نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید تصریح کرد که قدردان زحمات قابل توجه همه عناصر بخش کشاورزی هستم ولی واقعیت این است که برخی کم‌کاری‌ها، کارشکنی‌ها و ایراداتی در سیستم وجود دارد که دیگر تحمل نخواهم کرد و انتظار دارم همه عوامل کمک کنند تا کارشکن‌ها شناسایی و از چرخه خدمت به مردم حذف شوند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد که نگاه من فردی و موردی نیست و نگاهی سیستمی به روند خدمت‌رسانی به تولیدکنندگان دارم بنابراین تا زمانی که نماینده وزیر در این مسئولیت هستم اجازه نمی‌دهم هیچ کدام از ارکان مرتبط با پرداخت تسهیلات از جمله نظام مهندسی، بانک و معاونت‌های تخصصی جهاد کشاورزی با عملکرد خود موجب انحراف اعتبارات و تسهیلات و یا سردرگمی و ناامیدی تولیدکننده شوند.

چه دلیلی دارد کاری که یک‌روزه انجام می‌شود با اهداف مختلف هفته‌ها به تأخیر بیفتد و ارباب رجوع و کشاورز ما معطل شود؟

گوهرگانی، تسهیلات را متعلق به کشاورزان و تولیدکنندگان خواند و ابراز داشت: این وظیفه ما است که دست آن تولیدکننده واقعی را بگیریم که زمین نخورد نه اینکه هر کسی سفارش نشد یا پارتی نداشت در مشکلات و موانع فراوان تولید تنها باشد.

او این را هم گفت که خودرأیی در بانک‌ها پذیرفته نیست و در بحث پرداخت تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون، ملاک و معیاری به جز شیوه‌نامه ابلاغی دولت وجود ندارد؛ همه ما باید کمک کنیم تا سیستم پرداخت پاک، شفاف‌تر از گذشته و با کمترین انحراف و تخلف باشد و آن‌هایی که واقعا پای کار هستند از این تسهیلات که حق آنها است بهره‌مند شوند.

گوهرگانی تصریح کرد: استان ما در این حوزه هم باید روی ریل بیفتد و هم کارها و امورات ارباب رجوعان سرعت گیرد و هم ضمن افزایش بهره‌وری، اعتماد عمومی مردم به خدمات ارائه شده نیز افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد که اگر خوب و پاک و علمی کار نکنیم، بدنامی آن برای مجموعه جهاد کشاورزی و بانک‌ها است و ورشکستگی و مشکلاتش نیز برای آن تولیدکننده‌ای است که سرمایه‌اش را به پای تولید نهاده و به کمک و یاری ما امید بسته است.

گوهرگانی در این نشست که مدیران بانکی، معاونین، مدیران میانی، و مدیران تابعه جهاد کشاورزی حضور داشتند خطاب به همکاران خودش یادآور شد که مسئولیت اصلی هرگونه انحراف و حق‌خوری در تسهیلات بخش کشاورزی با معاونت تخصصی مربوطه است و من این موضوع را با جدیت مطالبه خواهم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار