رحیم پور ازغدی:
نشستی با موضوع امام خمینی و راز فعال سازی ظرفیت های مردمی با حضور حسن رحیم پور ازغدی در نمایشگاه مشهد دوست داشتنی برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 03 June 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، رحیم پور ازغدی در این نشست گفت: رهبران سیاسی در جوامع 5نسبت را با مردم می توانند برقرار کنند و به مردم ن5نگاه داشته باشند.،نگاه سرکوب مردم که 80درصد حکومت های جهان با هر ایده ای معمولا دیکتاتور و سرکوب گر هستند و در هیچ موردی نتنها حقوق مردم بلکه نظر مردم برایشان مهم نیست اعم از حکومت هایی که خود را سلطنتی می دانستند  مانند رژیم شاه و رژیم های منطقه مانند عراق، بحرین و یمن و ... اساس سیاست حذف و سرکوب و ساکت کردن مردم است.

وی افزود: مسیر دوم جدایی از مردم است  اینکه به مردم امیدی نیست و توده های مردمی آگاهی و انسجام نخواهند داشت و جامعه را باید اصلاح کرد بدون تکیه کردن به مردم و اینکه باید مردم را نجات دهیم در حالی که مردم توجهی به شرایط خود ندارند و ما دولت ها منجی مردم هستیم و مردم حزب باد هستند و خود را بسته به حاکم تطبیق می دهند و حرکت مردمی بی معنی است و باید خود وارد عمل شویم و مردم ناآگاه را نجات دهیم و این نکاه همیشه طرفداران خاص خود را داشته است و معتقادند مردم شعور اجتماعی و سیاسی ندارند و جریانات روشنفکر چپ سوسیالیست ها و هم جریانات راست مانند ملی گراها خود را عاقل تر از مردم می دانستند.

رحیم پورازغدی تصریح کرد: هیچوقت در ذهن این افراد نبود که انقلابی مردمی در کشور ایران به وجود باید و می گفتند ما برای مردم می جنگیم و فداکاری می کنیم و عملیات چریکی انجام می دهیم و فضا را اماده می کنیم و شهر را تصرف می کنیم و رژیم که منحل شد ما قهرمانان مردم می شویم.حتی برخی از روحانیون نیز چنین تفکری داشتند که می گفتند مردم عوام الناس هستند و یک عده ای کشته می شوند و درگیری و زندان و حرکت های مردمی به نتیجه ای نخواهد رسید بنابراین به مردم اعتمادی نداشتند.

این فعال فرهنگی بیان کرد: در خط سوم  رهبران به دنبال عوام فریبی هستند و هرچه مردم دوست داشته  باشند همان کار را انجام می دهند. البته برخی مردم گرایی را با عوام زده اشتباه می گیرند عوام زده به این معنا است که  خود را با جمع تطبیق می دهد و به دنبال اصلاح امت نیست،کسی که تنها به دنبال نگاه مردم باشد بدون معیار هرگز معتقد به نظام و اسلام نخواهد بود.

وی گفت: عوام زده با توجه به فضا و جو  خود را تطبیق می دهد و به دنبال مسیر صحیح و یا نادرست نیست بلکه اکثریت برایش معنا دارد در این دیدگاه ظاهر به نفع مردم است اما باطن به ضرر مردم است این دسته  با شعار احترام به حقوق مردم و حقوق بشر به مردم خیانت می کنند و به اسم مردم سالاری، قدرت را به دست می آورند. و برای اینکه از مردم سواری بگیرند ظاهرا سواری می دهند و هرگونه آزادی را به مردم می دهند اما در بحث قدرت و ثروت از مردم سواری می گیرند.و اگر پشت این نوع مردم سالاری عوام فریبی نباشد به هرج و مرج و تباهی کشیده خواهد شد.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: در امریکا کل ثروت دست کمپانی ها و  چند شرکت های چند ملیتی و هسته های مافیایی خاص است با ادبیات جمهوری خواه که دو فراکسیون هستند با یک حزب و دو نوع حرف می زنند و تفاوت انها در این است که هردو یک روش و کار را انجام می دهند اما با حرف های متفاوت به عنوان مثال دموکرات به عراق و افغانستان حمله می کند و جمهوری خواه به یمن و سوریه با شعار ضد جنگ حمله می کند.

اوعنوان کرد:در کشورهای دموکراتیک عوام فریبی رایج است مردم می بینند رئیس جموهر عوض می شود و انتخابات می شود اما هیچیزی تغییر نمی کند  و مردم احساس ازادی می کنند اما ازادی در کار نیست .، احساس می کنند وضعیتشان بهتر می شود اما  بهتر نمی شود.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: شیوه امام خمینی  و سبک او، سبک انبیا و قران در رهبری امت بود در این تفکر سرکوب مردم و ظلم به مردم  و ابطال حقوق مردم حرام و خط قرمز است و امام فرمودند هرکس به مردم ظلم کند به خداوند اعلام جنگ کرده است و هرکس مردم را تحقیر کند و آزار دهد و فقرا و مستضعفین را فراموش کند خائن به ارزش های انقلاب است.مردم سالاری اسلامی و قرانی و شیعی و علوی روش پیغمبر است.

ازغدی گفت: امام خمینی زمانی که در نوفل لوشاتو همراهانشان بخاری روشن می کردند می فرمودند مردم در ایران نفت ندارند شما بخاری روشن می‌کنید همین امروز نیز مقام معظم رهبری چنین روحیه ای دارند ویک ریال از بیت المال و مسلمین برنمی‌دارندو حتی فرزندانشان طلبه و مستاجر هستند. مردم سالاری دینی نظر و ارزش های مردم  در چارچوب ارزش ها است.مردم سالاری دینی و قرانی و اسلامی حقوق و کرامت مردم را در نظر می گیرد  و در چارچوب  و ارزش های قرار می گیرد  و باسرکوب اسلامی مخالف است.جدا از مردم برای مردم؟ از قبل انقلاب یک خطی بود بین دیدگاه انقلابیون  که آیا می شود منتظر مردم ماند برای ان قلاب یاباید نخبگان انقلاب کنند و بعد مردم را وارد کار کنیم.

 وی اظهار داشت:امام خمینی مخالف با جهاد مسلحانه نبود اما با جنگ چیریکی مخالف بود  و معتقد بود راه نجات ملت ایران جنگ مسلحانه و چریکی نیست و همیشه می فرمودند باید با مردم حرف زد تا خودشون تصمیم بگیرندمردم را نمی شود به زور آزا کرد و به زور انقلاب کنیم دوباره به وضعیت قبل بر می گردند بنابراین باید مردم را آگاه کرد چرا که بدون مردم نمی توان حکومت کرد نمی توان مردم را حذف کرد و بر این اساس حکومت اسلامی کار مشترک امام خمینی(ره) و امت بود.

رحیم پور ازغدی گفت: امیر المومنین زمانی که به بیعت رسید مردم گفت" ای مردم کمک کنید من بدون شما نمی توانم حکومت اسلامی درست کنم" نه امام بدون مردم می تواند حکومت اسلامی درست کند و نه مردم بدون امام بنابراین امام تا آخر گفت با کشتن و ترور رژیم شاه سرنگون نمی شود بلکه یک دیکتاتوری  ما شاهد هستیم همین منافقین می آمدند حاکم می شدند بعد از شاه، و شاید بدتر از شاه بودند بعد از انقلاب امام با مردم حرف زد و آنها را آگاه کرد به طوریکه در هیچ کجای دنیا بعد از براندازی حکومت انتخابات برگزار نشد اما در ایران بعد از براندازی رژیم شاه امام خمینی انتخابات برگزارکرد و اصل رژیم را به رای مردم گذاشت چرا که امام خمینی نمی خواست انقلاب و جمهوری اسلامی را به مردم تحمیل کند.

وی افزود: اگر ملت به سلطنت رای می داد امام به قم باز می گشت اما با فساد سلطنت باز هم مبارزه می کرد چون امام نمی خواست جمهوری اسلامی را بر مردم تحمیل کند.امام خمینی انتخاب رهبری و خبرگان و مجلس  و شورای شهر همه رابرعهده رای ملت گذاشت و این یعنی مردم سالاری اسلامی، کدام انقلاب تمام انتخابات را به رای مردم می گذارد؟ با هر انتخابات مسیر کشور عوض می شود اما در کشورهای دموکراتیک اروپا و امریکا این اتفاق نمی افتد. در ایران اوخر سال چهارم حکومت اسلامی تمام حاکمانمان را خودمان در چارچوب قانون اسلامی انتخاب می کنیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: امام جمهوری اسلامی را به مسئولان حکومت نسپرد بلکه به مردم سپرد  و به مسئولین گفت اگر به وظایف خود عمل نکنید و از مردم فاصله بگیریدان روز یوم الله دیگری خواهد بود.مردم نمی گذارند حکومت سقوط کند و گرنه اگر مسئولین بودند شاید تابه حال بیش از 10بارکشور سقوط کرده بود.هیچ اتفاق بزرگ خوب یا بد در انقلاب نیفتاد مگر اینکه امام خمینی (ره) آمدند و به مردم توضیح دادند و شفاف با مردم صحبت کردند و برای همه ما مردم مانند کف دست بود و بر انچه معتقد بود عمل می کردند. دربحث قطعنامه امام نگفت ما صلح کردیم بلگه گفت جام زهر را نوشیدیم و در حکم سلمان رشدی نیز انقلاب تمام نشد بلکه جهانی تر شد.

وی به نکاتی پیرامون وضعیت اوایل انقلاب اسلامی و نحوه برخورد امام راحل با این موضوعات پرداخت و اظهار کرد: در اوایل انقلاب مهندس بازرگان صراحتا اعلام کرده بود که نگاهش با نگاه امام نسبت به مسائل جامعه زاویه دارد اما متاسفانه برخی از مسئولان ما با نگاهی متفاوت از امام و انقلاب در جایگاه های مدیریتی قرار می گیرند و خود را همسو با اهداف نظام و انقلاب و امام می دانند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: جمهوری اسلامی اگر تنها به مسئولان سپرده می شد تاکنون بارها سقوط کرده بود اما امام راحل نظام را به گونه ای طراحی کردند که مردم محور جمهوریت نظام و در رأس امور باشند.امام خمینی(ره) در وصیت نامه خود اعلام کردند که اگر عمل خلافی از مسئولان سر زد و با امر به معروف و نهی از منکر باز هم به راه خود ادامه داده و اصلاح نشدند، خود مردم برای برکناری آنان باید پیشقدم شده و اقدام کنند.با این نکته و روش امام برای همیشه مسئولان را تهدید به برکناری از سوی مردم و مراقبت از نحوه عملکردشان کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون نیز هر تنش و آشوب جدی که نظام را تهدید کرده است، از سمت مسئولان بوده که با دعوا و یقه گیری بین خودشان و یا پس از دوره مسئولیتشان با رفتارهای اپوزیسیونی مشکلات را به سمت جامعه سرازیر کرده و مردم را گرفتار موضوعات مختلف کرده اند.

وی درباره سند 2030 گفت: در 2030چند تخلف است اینکه اسناد ملی کشور را کنار گذاشته امد ما سند ملی داریم که هیچکدام آنها عملی اجرا نشده است و کارگروه جدیدی نداریم اما این سند بدون نظر و تصویب مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است. بهداشت و آموزش عمومی و بی کاری و اقتصاد و ... روشن و انسانی و اسلامی است و در قانون اساسی ما اجرا شده است اما دئر زدن نهادهای رسمی کشور و اینکه ایران عامل اجرایی نیویورک می شود و حاکمیت ملی را دور می زنیم  و اینکه دولت را موظف می کند یک تخلف بزرگ است و اگر جا بیفتد مقدمه مسائل بعدی می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار