سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین: گفت: همایش ملی "نگرش علمی و کاربردی به عفاف و حجاب" آذر ماه در قزوین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۳۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 07 June 2017
به نقل از روابط عمومی اداره کل روابط عمومی استانداری، مریم بیدخام اظهار داشت: با توجه به نقش و جایگاه سازنده و تاثیرگذار عفاف و حجاب در رفتارهای فردی و اجتماعی، نگرش علمی و توجه به همه ابعاد مسئله و تعیین ساختار و قالبی هدفمند در این خصوص ضروری است.

وی بیان کرد: باتوجه به نقش مخرب و فعال شبکه های اجتماعی و رسانه های بیگانه در مورد عفاف و حجاب که زمینه ورود فرهنگ وارداتی و استعماری بدحجابی و بی حجابی را در جامعه فراهم می کند لذا توجه به مطالعه علمی و پژوهشی به موضوع عفاف و حجاب و ابعاد مختلف آن اهمیت مضاعفی دارد.

بیدخام تصریح کرد: دانشگاهیان بعنوان پرچمداران علم و آگاهی درجامعه میتوانند گام های بلندی در راستای، دانش افزایی عفاف و حجاب بردارند تا روح تشنه جوان امروز را با شناخت عمیق نسبت به فلسفه عفاف و حجاب، سیراب کنند.

بیدخام در ادامه در خصوص اهداف همایش اظهارداشت: هم افزایی جامعه علمی در ترویج دانش عفاف و حجاب، دانش افزایی نسل جدید نسبت به ابعاد مختلف عفاف و حجاب، ایجاد بستر مناسب در تضارب افکار و آراء در زمینه عفاف و حجاب، آسیب شناسی عفاف و حجاب، زمینه سازی به منظور تقویت باور عمل گرا در حفظ وصیانت ازاصل عفاف وحجاب، ارائه راهکار علمی ترویج فرهنگ عفاف وحجاب درجامعه از مهمترین هدف های برگزاری این همایش است.

وی افزود: این همایش روزهای 7 و 8 آذرماه در محورهای الهیات و مبانی معرفتی، ارتباطات و رسانه‌ها، برنامه ‌ریزی و سیاست‌گذاری، بهداشت و سلامت، جامعه ‌شناسی وعلوم اجتماعی، حقوق، علوم تربیتی و روانشناسی، هنر و ادبیات برگزار می شود.

سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: علاقه‌مندان می توانند چکیده مقالات خود راحداکثر تا مورخ 25 خرداد و اصل مقالات خود را حداکثر تا مورخ 25 مردادماه به دبیرخانه همایش واقع در تهران، میدان ونک، میدان شیخ بهایی، دانشگاه الزهرا، معاونت فرهنگی و اجتماعی ارسال کنند.

وی تصریح کرد: نتایج داوری چکیده مقالات تا 10 تیرماه و نتایج داوری اصل مقالات تا 25 مهرماه سالجاری اعلام خواهد شد.

بیدخام یادآورشد: مقالات برتر در پایگاه اسنادی علوم جهان اسلام(ISC) نمایه شده و در فصلنامه‌های علمی، پژوهشی هم چاپ خواهد شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار