جادارد که متولیان امر و مقامات محترم و مسئولین ذیربط با همکاری نیروهای مردمی برای حفاظت از این سرمایه های ملی به عنوان مدافعان طبیعت و محیط زیست دست عوامل تخریب عرصه های طبیعی را از دامن طبیعت بی دفاع کوتاه کرده و چاره اندیشی نمایند.
کد خبر: ۴۳۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱ 08 June 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از شهروندان حامی محیط زیست شهرستان چرام ، چند ماه پیش نامه ای را برای فرماندار شهرستان چرام ، در خصوص لزوم توجه به پتانسیل های گردشگری و همچنین حفظ محیط زیست این شهرستان فرستاده است که گویا به آن پاسخی داده نشده است.
متن نامه بدین شرح است :
نامه ای که هیچ وقت پاسخی به آن داده نشد
به نام خدا
فرماندار محترم شهرستان چرام با اهدا سلام احتراما به استحضار می رساندشهرستان چرام به دلیل برخورداری از پتانسیل های گوناگون ازجمله شرایط اقلیمی مناسب و آب و هوای متنوع و دارا بودن مناطق بکر و مناظر زیبای طبیعی هم در بخش گرمسیری و هم در بخش سردسیری و نزدیکی به استانهای جنوبی و ساحلی خلیج فارس همواره از ویژگیهای خاصی جهت جذب گردشگر و توریست برخوردار بوده؛
وجود کوههای بلند وپوشیده از برف در فصل زمستان و سپس پوشش جنگلی سبز آنها به همراه بوته زارها و گلها و گیاهان خوراکی و دارویی درفصل بهار و تابستان درکنار آبشارشرآب گرو و آبشار اَلوان و دامنه های مفرح و چشمه سارهای زلال چهره دلنوازی از طبیعت منطقه تسوج چرام را به عرصه نمایش میگذارد.
 
 نامه ای که هیچ وقت پاسخی به آن داده نشد
 
کوه ساورز با ارتفاع تقریبی 3000متر ازسطح دریا بام تسوج نامیده می شود که با دامنه های زیبا و دلنشین و دشت های پوشیده از انبوه گل های لاله واژگان باتراکم بسیار بالا وتنوع رنگ توام بارایحه دل انگیز گلهای بهاری وهمنوایی پرندگان خوش آواز مشتاقان زیادی را به مهمانی طبیعت آن سامان فرامی خواند؛ تو گویی انسان در بهشتی نا شناخته قدم می گذارد.
جادارد که متولیان امر و مقامات محترم و مسئولین ذیربط با همکاری نیروهای مردمی برای حفاظت از این سرمایه های ملی به عنوان مدافعان طبیعت و محیط زیست دست عوامل تخریب عرصه های طبیعی را از دامن طبیعت بی دفاع کوتاه کرده و چاره اندیشی نمایند.
1- ثبت ملی کوه ساورز به عنوان زیست گاه وذخیره گاه اصلی واستراتژیک یک گونه های گیاهی به ویژه گلهای لاله واژگون ودرخت های کهنسال سَروکوهی و شِن وگَوَن های آن و غیره وهمچنین گونه های جانوری وحُوش.
2-ایجاد یگان حفاظت متشکل از نیروهای سازمان های ذیربط تا در آینده به واسطه پیشبرداین اهداف شاهد رشد وشکوفایی صنعت گردشگری وتوریسم درمنطقه باشیم وهمچنین درسطح ملی بتوانیم گامی مثبت برداشت وحرفی برای گفتن داشته باشیم .
من اله توفیق
بهرام چرامی شهروند حامی محیط زیست شهرستان چرام
رونوشت :
مدیرمحترم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان کهگیلویه وبویر احمد
مدیر محترم اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد
مدیر محترم اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه وبویراحمد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند دلسوز
|
Netherlands
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
پیشنهاد مدبرانه وآ ینده نگر است اگر مسولین امر درک کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار