استاندار خراسان رضوی در افطاری خیرین در شیرخوارگاه:
در غروب گرم 21 خردادماه، استاندار خراسان رضوی، مدیر کل صدا و سیمای استان، یک نماینده‌ی مجلس خبرگان رهبری، جمعی از مدیران اجرایی و گروه بزرگی از خیرین استان، برای صرف افطار، مهمان شیرخوارگاه علی‌اصغر بودند.
کد خبر: ۴۳۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ 12 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،در غروب گرم 21 خردادماه، استاندار خراسان رضوی، مدیر کل صدا و سیمای استان، یک نماینده‌ی مجلس خبرگان رهبری، جمعی از مدیران اجرایی و گروه بزرگی از خیرین استان، برای صرف افطار، مهمان شیرخوارگاه علی‌اصغر بودند.
هنوز اذان را نگفته بودند که مهمان‌ها آمدند و با صدای الله اکبر، بیشتر مهمانان، پشت سر حجه‌الاسلام حسینی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، به نماز ایستادند.
وقتی نماز خوانده و افطار صرف شد، حاضرین سخنان سه نفر از مدیران و مسؤولین حاضر را شنیدند؛ استاندار، مدیر کل بهزیستی و حجه‌الاسلام حسینی.
استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: مهربانی نسبت به ایتام، بزرگ‌ترین خواسته‌ی خداوند از ماست.
علی‌رضا رشیدیان افزود: کودکان شیرخوارگاه که امانت‌های امام رضا نزد ما هستند فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ مهربانی فراهم می‌آورند.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که پروردگار عالم این گونه مراکز را ایجاد می‌کند تا مهربانی و انسانیت ما را تقویت کند.
وی ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه‌ی تروریستی در تهران گفت: محل اقدام تروریستی نشان می‌دهد که آنها مراکز ولایت و مردم‌سالاری نظام را هدف گرفته‌اند.
وی گفت: مردم‌سالاری بر مبنای ولایت فقیه، محور نظام اسلامی است و تروریست‌ها با همین موضوع مشکل دارند.
رشیدیان حادثه ی تروریستی تهران را «تلنگری» دانست که باعث شود ما قدر امنیت را بیشتر بدانیم و قدردان «عزیزانی» باشیم که در «نقاط مختلف دنیا، جان‌فشانی» می‌کنند.
وی در ادامه، یکی از به گفته‌ی او برکات مشهد را وجود خیرین و سبقت‌گرفتن مردم از یکدیگر برای امور خیر دانست.
وی گفت: کودکانی که در این مراکز هستند امانت امام رضا نزد ما می‌باشند و خانواده‌هایشان به دلایل مختلف نتوانسته‌اند از آنها نگهداری کنند.
استاندار خراسان رضوی بیان داشت: خانواده‌های کم‌توان فرزندان خود را به این مراکز می‌سپرند که رنگ مهربانی امام رضا دارد و خیرین نیز به خاطر امانت‌داری، همان طور که در گذشته، کمک‌های بسیار خوبی به این مراکز داشته اند در آینده نیز به کمک‌های خود ادامه می‌دهند.
نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم گفت: حالت روزه، از نورانی‌ترین حالات انسان است و اگر قرین کار خیر و روحیه‌ی خیراندیشی بشود نور علی نور است.
حجه‌الاسلامی حسینی خراسانی افزود: شرط منحصر به فرد مانایی و ماندگاری هر شخص و هر شیئی، به این است که مضاف به خدا باشد.
وی ادامه داد: شهرا..، کتاب‌ا..، بیت‌ا.. و دیگر اسامی مضاف به خدا، از جمله‌ی این اسما و اوصاف ماندگار می‌باشند.
وی گفت: اما فوق همه‌ی این موارد، عبدا.. است که نشان سرسپردگی در مقابل معبود و ماندگاری شخصی است که به این صفت موصوف باشد.
وی ضمن برشمردن خصال نیکوکاران و امور خیر در منابع دینی گفت: وقف مال در راه خدا، آن مال را جاودان می‌سازد.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه‌ی تروریستی تهران و نیز تسلیت درگذشت همسر آیت‌ا.. علم‌الهدی گفت: بهزیستی خدمات متنوعی به جامعه‌ی هدف ارائه می‌دهد و به همین نسبت، گروه‌های متنوعی از خیرین نیز در زمینه‌های گوناگون با بهزیستی همکاری دارند.
حمیدرضا پوریوسف مسکن، درمان و توانمندسازی معتادان، کاهش آسیب‌ها، زندگی معلولین و فرزندان بی‌سرپرست و نیز سفرهای زیارتی مددجویان را از جمله زمینه‌های کمک خیرین برشمرد و گفت: از 150 پرسنل این مرکز 80 نفر کارکنان بخش غیر دولتی هستند که حقوق و مزایای آنها توسط خیرین پرداخت می‌شود.
وی با یادآوری اینکه خراسان رضوی از نظر وجود خیرین، استان برخورداری محسوب می‌شود گفت: این وظیفه‌ی مسؤولین دولتی است که با شناسایی نیازهای جامعه، کمک‌های خیرین را به سمت و سوی اهداف نظام سوق دهند.
دبیر شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی گفت: خیر فردی است که نیاز جامعه را احساس کرده و بخشی از وقت و زندگی‌اش را برای رفع نیاز جامعه صرف می‌کند که در راستای انجام مسؤولیت اجتماعی است.
وی ادامه داد: در زندگی پیچیده و پرشتاب امروز، حیطه‌های فعالیت داوطلبانه‌ی اجتماعی بسیار گسترده و متنوع شده و خیرین باید با این حیطه‌ها آشنایی بیشتری پیدا کنند.
وی افزود: حاشیه‌نشینی، آسیب‌های اجتماعی، اشتغال و پیشگیری، از زمینه‌های جدیدی است که باید بیشتر مورد توجه خیرین قرار گیرد.
گفتنی است در این مراسم، سخنرانان و مدیران بهزیستی، از خیرینی که در امور مختلف بهزیستی از جمله بخش مسکن، جهیزیه، کمک‌های موردی، درمان، سفرهای زیارتی و توانمندسازی معلولین مشارکت می‌کنند قدردانی شد.
خیرین پس از صرف افطار و استماع سخنرانی مدیران، از قسمت‌های مختلف شیرخوارگاه علی‌اصغر بازدید کردند.
در شیرخوارگاه علی اصغر مشهد به طور میانگین 200 نوزاد و کودک یک روزه تا شش ساله نگهداری می‌شوند.
این مرکز شامل بخش قرنطینه‌ی نوزادان، مراقبت‌های پزشکی و پرستاری، مهد کودک، خانه‌های فرزندان سه تا شش سال دختر و پسر، دبیرخانه کمیته‌ی فرزندخواندگی و بخش‌های خدماتی و بهداشتی می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار