معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی از برگزاری چهاردهمین دوره کتاب سال این استان در آذرماه خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 21 June 2017
به گزارش تابناک رضوی یوسف امینی با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به این‌که استان خراسان‌رضوی بعد از استان‌های تهران و قم، سومین استان از نظر تعداد نشر کتاب به شمار می‌آید و همچنین با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٧ میلادی، برنامه‌های مختلفی در این استان در حوزه کتاب برگزار می‌شود. انتخاب کتاب سال خراسان‌رضوی از جمله این برنامه‌ها است که هر سال در این استان برپا می‌شود.
 
وی ادامه داد: آذرماه سال جاری همزمان با گشایش نمایشگاه استانی کتاب خراسان‌رضوی، شاهد برگزاری چهاردهمین دوره کتاب سال خراسان‌رضوی نیز خواهیم بود.
 
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی افزود: این آیین با هدف تجلیل از پدیدآورندگان آثار مکتوب و ترغیب نویسندگان به موضوع‌های ارزشی در طول سال و ارتقای سطح آثار و نشر استان پیش‌بینی شده است.
 
وی عنوان کرد: در چهاردهمین دوره کتاب سال استان خراسان‌رضوی ضمن این‌که کتاب‌های منتشر شده در سال 1395 در حوزه‌های مختلف اعم از دین‌پژوهی، ادبیات، علوم اجتماعی، فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم تربیتی، کودک و نوجوان و ترجمه ارزیابی می‌شوند، بخش ویژه‌ای به بررسی کتاب‌هایی منطبق با موضوع شعار سال مانند اقتصاد مقاومتی و حتی موضوع‌هایی مانند حجاب و عفاف، ایثار و شهادت و نماز اختصاص خواهد یافت.
 
به گفته امینی، در سیزدهمین دوره انتخاب کتاب سال استان خراسان‌رضوی از چهار هزار کتابی که طی سال جاری در این استان چاپ شد، یک هزار و ٢٣٠ جلد کتاب با بررسی داوران به مرحله نهایی راه یافت که پس از سه مرحله ارزیابی، ١١ کتاب به عنوان کتاب سال خراسان‌رضوی انتخاب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار