فعالان بازار سرمایه تمایل چندانی برای خرید و فروش ندارند و معاملات گروه خودرویی از رونق چندانی برخوردار نیستند. از سویی در ادامه روند رکودی بازار، دیروز نیز تعداد زیادی از سهم‌های گروه خودرو با روند کاهشی در قیمت پایانی مواجه شدند.
کد خبر: ۴۴۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 22 June 2017
به گزارش تابناک : **با توجه به قرار داشتن گروه خودرویی در سطوح حمایتی و جذاب برای رشدی کوتاه و میان‌مدت، تعطیلات پیش‌رو مانع حرکت جهشی در خودرویی‌ها شد. این در حالی است که روزها و هفته‌های آغازین فصل بهار با رونق معاملات و رشد شاخص بورس همراه بود که این روند تا نزدیک انتخابات ریاست جمهوری ادامه داشت، اما به‌تدریج این روند، معکوس شد و رکورد جای آن را گرفت. در حال حاضر نیز با توجه اینکه فصل برگزاری مجامع سالانه شرکت‌های خودرویی نیز است، فعالان بازار سرمایه تمایل چندانی برای خرید و فروش ندارند و معاملات گروه خودرویی از رونق چندانی برخوردار نیستند. از سویی در ادامه روند رکودی بازار، دیروز نیز تعداد زیادی از سهم‌های گروه خودرو با روند کاهشی در قیمت پایانی مواجه شدند. نماد‌های ایران خودرو، پارس خودرو، ایران‌خودرو دیزل، سایپا دیزل و گروه بهمن همگی قرمز‌پوش شدند و در مقابل نماد‌های سایپا‌آذین، لنت‌ترمز ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، الکتریک خودرو شرق، رادیاتور ایران و تولید محور خودرو، سبز‌پوش شدند. روز گذشته در گروه خودرو، طی ۵ هزارو ۹۱۰ نوبت معاملاتی، ۶۳ میلیون و ۷۱۸ هزار سهم به ارزش ۸ میلیاردو ۶۳۸ میلیون تومان مورد دادو‌ستد قرار گرفت.
**مصطفی احمد‌لو، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عواملی که می‌تواند باعث افزایش حجم معاملات در گروه خودرویی شود، گفت: «به نظر می‌رسد روند فعلی که با افت حجم و ارزش داد‌و‌ستد‌ها روبه‌رو است، تا پایان تیرماه و اتمام برگزاری مجامع شرکت‌ها ادامه خواهد داشت، اما اخباری که از مجامع اعلام می‌شود و همچنین عملکرد تولیدی و مالی شرکت‌ها می‌تواند به‌عنوان راهنمای کار فعالان بازار سرمایه در ادامه راه گروه خودرویی تا پایان سال بسیار موثر باشد.»
این کارشناس بازار سرمایه با بیان این‌که سهامداران گروه خودرویی باید به‌صورت منطقی و اصولی با تحولات بازار برخورد کنند، افزود: «صرف انتشار یک خبر سیاسی که موجب می‌شود، کلیت بازار به‌صورت هیجانی واکنش نشان دهد و سهم‌ها با افت و خیز روبه‌رو شوند، فعالان بازار نباید به هیچ عنوان با این جریانات همراه شوند و به صورت بلند‌مدت به سهام داری بپردازند.»
**احمد‌لو خاطر نشان کرد: «از سوی دیگر قراردادهایی که شرکت‌های خودرویی با شرکای خارجی خود منعقد کرده‌اند، تا زمانی‌که محصول آن‌ها به بازار عرضه نشود، نمی‌توان انتظار تاثیر این موضوع روی سهام خودروسازان را داشت و برای اثرگذاری آن باید قدری صبر
پیشه کرد.»
**بر اساس این گزارش، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهار‌شنبه با کاهش ۱۳۱ واحدی، روی رقم ۷۸ هزار و ۷۳۶ واحد ایستاد.
از سویی ارزش کل معاملات روز گذشته بورس تهران در حالی به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۱ هزار و ۷۹۹ نوبت داد‌و‌ستد بود.




منبع: دنیای خودرو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار