وزارت جهادکشاورزی درباره نفوذ آفت شب پره درجنگل‌های شمشاد غرب مازندران باید پاسخگو باشد.
کد خبر: ۴۵۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵ 02 July 2017
به گزارش تابناک مازندران،ربیع فلاح جلودار استاندارمازندران صبح امروز در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان گفت:
 
وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقاتی مرتبط با این وزارتخانه پیش از شیوع آفت شب پره در جنگل‌های شمال باید پیش بینی‌های لازم را انجام می‌داد و برای جلوگیری از گسترش این آفت چاره اندیشی می‌کرد.
 
وی با بیان اینکه آفت شب پره اکنون نسل شمشاد‌های مازندران را به شدت تهدید می‌کند، افزود: در صورت پیش بینی سازمان تحقیقات وزارت جهادکشاورزی این آفت قابل پیشگیری بود.
استاندارمازندران گفت: این سازمان در شرائطی به فکر مبارزه با این آفت افتاد که شب پره به بخش زیادی از جنگل‌های شمال خسارت زده است و با توجه به سرعت نفوذ این آفت برنامه ریزی برای مبارزه با این آفت دیرهنگام است.
ربیع فلاح افزود: مبارزه با آفت شب پره به اعتبار ملی نیاز دارد و این اعتبار هر چه زودتر در اختیار مازندران باید قرار داده شود.
استاندار مازندران با بیان اینکه پیگیری‌های استانی برای دریافت اعتبار ملی مبارزه با این آفات نتیجه نداشت، گفت: با وجود این که نیمی از جنگل‌های هیرکانی کشور در مازندران وجود دارد، اما دست مازندران از اعتبارطرح صیانت از جنگل خالی ماند.
دلاورحیدرپور مدیرکل جهادکشاورزی مازندران نیز در این نشست گفت:کارشناسان داخلی و خارجی چگونگی نفوذ این آفت در جنگل شمشاد شمال کشور را در دست بررسی دارند.
آفت شب پره  تاکنون یکهزار و ۶۰۰ هکتار از چنگل‌های شمشاد مازندران را در غرب استان  آلوده کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار