استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان کهن و بزرگ که اکنون مشهد آن را نمایندگی و میراث‌داری می‌کند، می تواتد با تاسی از شخصیت امام رضا(ع)، به پایگاه گفتمان مبتنی بر ارزش های اصیل دین تبدیل شود.
کد خبر: ۴۵۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 02 July 2017
علیرضا رشیدیان صبح امروز در نهمین اجلاس مجمع عمومی رادیو و تلویزیون های اسلامی که در ساختمان صبا مشهد برگزار شد اظهار کرد: مشهدالرضا می‌تواند با تأسی از شخصیت امام رضا(ع)، به پایگاه گفتمانی مبتنی بر ارزش‌های اصیل دین تبدیل شود و ندای وحدت، صلح و برادری را به نمایندگی از اسلام راستین به گوش جهانیان برساند.

وی افزود: خدا را سپاس می‌گوییم که امروز در جوار مضجع نورانی رضوی و در مرکز خراسان کهن و بزرگ، دیار مفاخر و مشاهیر پرآوازه همزمان با پایتختی فرهنگی مشهد مقدس در جهان اسلام، میزبان رؤسای رادیو و تلویزیون‌های اسلامی باشیم.

رشیدیان خاطر نشان کرد: اگر مشهد در سال ۲۰۱۷ با تصمیم آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزیده شده، اما در طول تاریخ این شهر محل تعامل مفاخر و مشاهیر مختلف بوده است.

رشیدیان با بیان اینکه امروز، مشهد پا در جایگاه تاریخی خود نهاده است، گفت: خواجه نصیرالدین طوسی، فردوسی، شهید مطهری، رهبر معظم ‌انقلاب، ده ها و صدها شخصیت دیگر از بزرگان این شهر به شمار می‌روند که حوزه نفوذ ایشان همواره فراتر از مرزهای این ‌منطقه بوده است.

وی بیان‌ کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، راه نجات واقعی انسان‌ها را بر اساس مکتب وحیانی بر انسان‌ها نازل نمود، محور این تفکر در کشور ما رهبر معظم انقلاب و‌ نقطه کانونی آن در مشهد مقدس، مضجع نورانی رضوی است.

استاندار خراسان رضوی همچنین تأکید کرد: مشهد با تکیه بر پیشینه تاریخی خود، ظرفیت و جایگاه خراسان‌‌ کهن را احیا کرده و‌ می‌کوشد به‌عنوان کانون وحدت و بزرگترین کانون ارتباطات فکری و فرهنگی در منطقه و جهان تبدیل شود.

وی گفت: مشهد می‌تواند با تأسی از شخصیت امام رضا(ع)، به پایگاه گفتمانی مبتنی بر ارزش‌های اصیل دینی بر پایه قرآن و سنت پیامبر(ص) متکی بر عقلانیت و تعامل در دنیای اسلام تبدیل شود و ندای وحدت، صلح و برادری را به نمایندگی از اسلام راستین به گوش جهانیان برساند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار