رئیس دفتر سیاسی حماس:
رئیس دفتر سیاسی حماس از مسلمانان سایر کشورها خواست تا با دخالت بیگانگان در فلسطین مقابله کنند
کد خبر: ۴۵۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 02 July 2017
به گزارش تابناک رضوی، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دقایقی پیش در ارتباطی ویدئویی با آئین افتتاحیه نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که با حضور امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق، حجت‌الاسلام والمسلمین علی کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان‌رضوی، سیدصولت مرتضوی شهردار مشهدمقدس و جمعی دیگر از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی جهان اسلام در سالن همایش‌های صبای صدا و سیمای مرکز خراسان‌رضوی درحال برگزاری است،‌ اظهار داشت: درود و سلام خود را از سرزمین عزت و مقاومت یعنی غزه به شما عرضه می‌کنم، برادران و خواهران گرامی این کنفرانس اهمیت ویژه‌ای دارد.


مسلمان از دخالت بیگانگان در فلسطین مقابله کنند

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: در مرحله بسیار حساسی هستیم که تلاش زیادی برای از میان‌بردن آرمان فلسطین شده است تا از آرمان مرکزی کنار گذاشته شود و این مسائل اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

هنیه تصریح کرد: آرمان اصلی امت اسلامی، قدس و فلسطین است که تلاش دارند آن را از میان ببرند، ما چشم دوخته‌ایم به این کنفرانس تا نقطه عطفی باشد و بتواند مسائل را پیش ببرد، از همین جا لازم می‌دانم که مجدداً به شما درود بفرستم و تبریک بگویم و تقدیر کنم از همه عزیزانی که در بخش رسانه‌های اسلامی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید نسبت به مصوبات اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی متعهد باشند، گفت: باید تاکید کنم بر مفهوم وحدت و مولفه‌های آن در جهان اسلام به ویژه اینکه وحدت امروز یک نیاز مبرم برای امت اسلامی است چراکه با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستیم و باید این وحدت میان اقوام اسلامی ایجاد شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه مسئله فلسطین باید به‌عنوان یک اولویت اصلی در این اجلاس مطرح شود، ادامه داد: باید وحدت را به‌صورت عملی به جهانیان نشان دهیم تا به اهداف والای اسلامی خود برسیم. از همه عزیزان می‌خواهم بر رسانه تاکید داشته باشند و مبتنی بر مقاومت حرکت کنند زیرا مقاومت اسلامی یکی از واژه‌های مهم و در پرتو مقاومت است که می‌توانیم به اهداف بسیار مهمی که اسلام دارد دست پیدا کنیم زیرا دشمنان با تلاش خود می‌خواهند این وحدت میان ما تحقق عملی پیدا نکند و ما باید تاکید کنیم که حقوق حقه فلسطین محقق شود.

هنیه افزود: ما به‌دنبال اعاده حیثیت هستیم و این اعاده حیثیت نیاز به تالیف واژه‌های اصیل دارد و این واژگان به ما کمک می‌کند تا با آگاهی روشنی‌بخش در جهت تحقق اهداف و حقوق حقه فلسطین قدم برداریم و از مشارکت‌کنندگان این اجلاس می‌خواهیم بر ائتلاف و درستی پیام وحدت تاکید کنند.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: باید با مصوبات خود نشان دهیم اعتبار بالایی در جهان داریم و قطعاً پیام‌های شفاف ما می‌تواند سبب شود اهداف خود را روشن کنیم و رسانه باید دارای اهدافی باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما چگونه می‌توانیم در برابر پدیده شوم تکفیر ایستادگی کنیم؟ باید از طریق تبلیغ یک رسانه صحیح و هدفدار اهداف تکفیر را مشخص کنیم و این به مردم ما بسیار کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری قدم بردارند و به پیش بروند. همچنین در سایه وحدت میان امت اسلام می‌توانیم آینده روشنی را محقق کنیم و باید با هرگونه دخالت بیگانگان و خارجی‌ها مقابله کنیم و از اجلاس و شرکت‌کنندگان می‌خواهم با بررسی عمیق یک رسانه هدفدار بتوانند یک طرح راهبردی برای وحدت عملی امت اسلام ارائه دهند.

هنیه تصریح کرد: باید اشاره کنم به وضعیت بسیار نابسامانی که امروز غزه با آن مواجه است، با این وجود نمایندگان ما توانستند خودشان را به این اجلاس برسانند و به عنوان شاهدان عینی در اجلاس حاضر خواهند بود و قطعا اجلاس در این دوره نیز می‌تواند قدم‌های خوبی را بردارد و اقداماتی انجام دهد تا در آینده به مردم فلسطین کمک کند. بار دیگر تشکر می‌کنم از جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر ایستادگی همیشگی در کنار مردم مقاومت اسلامی و فلسطین و برای همه شما آرزوی توفیق داریم و امیدوارم یکدیگر را در قدس شریف ملاقات کنیم؛ مردم ما ایمان کامل دارند که حقوق حقه خود را احیاء خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار