در مساجد مشهد برگزار مي شود؛
دومين جشنواره «فصل شكوفايي» با بيش از 19 برنامه فرهنگي و آموزشي و 10 برنامه تفريحي و مهارتي، به همت سازمان فرهنگي تفريحي شهرداري مشهد مقدس در مساجد اين شهر برگزار مي شود.
کد خبر: ۴۵۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲ 08 July 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، مرتضی دبيريان با بيان اين مطلب افزود: فصل شكوفايي طرحي فرهنگي با هدف ايجاد نشاط و مهارت با مركزيت پايگاه هاي فرهنگي مساجد است كه در چندين سرفصل برگزار مي شود.
وي اضافه كرد: دوره اول «فصل شكوفايي» سال گذشته با تجربه اي خوب برگزار شد و همين باعث شد امسال دومين دوره اين همايش، با برنامه هاي بهتر و بيشتري برگزار گردد.
دبیر طرح «فصل شكوفايي» با بيان اينكه امسال سرفصل هاي آموزشی این برنامه  افزايش يافته است، اظهار داشت: با توجه به استقبالي كه از سوي گروه هاي مختلف فرهنگي، مساجد، نوجوانان و جوانان از برنامه هاي طرح شده، امسال تصميم گرفتيم جذابيت هاي تفريحي، نشاط و سرگرمي را افزايش دهيم.
وي در خصوص بخش هاي مختلف آموزشي و تفريحي اين طرح توضيح داد: برنامه هاي آموزشي برای سه گروه  نوجوانان و جوانان، مربيان و والدين و در 19 بخش متنوع و مختلف با هدف ايجاد مهارت هاي زندگي در اقشار مختلف جامعه برگزار مي شود.
دبيريان به تبیین برنامه های این دوره پرداخت و گفت: برنامه «بچه محل» با هدف آشنايي با آداب و رسوم ايراني، احيا و ترويج و آموزش بازي هاي بومي و محلي، برنامه «گلپوش» با هدف تبيين فلسفه حجاب و بيان آسيب هاي اجتماعي بي عفتي، برنامه «راز عشق» با محتواي نگاهي نو به مديريت روابط دختر و پسر و راهكارهاي انتخاب صحيح همسر، برنامه «جنگ شادمانه» با هدف آشنايي با معارف و احكام در فضايي جذاب و نشاط انگيز در جهت تعليم و تربيت اسلامي، برنامه «سواد رسانه اي» با هدف ارتقاي دانش رسانه اي، برنامه «كار آفر» با هدف تاثيرگذاري در بينش و نگرش مخاطب در فضاي جذاب و مفاهيم گفتمان اقتصاد مقاومتي و برنامه «مردان سرزمين من» با هدف تقويت خودباوري نوجوانان به سمت اشتغال و اقتصاد مقاومتي از جمله برنامه هاي طرح «فصل شكوفايي» ويژه نوجوانان و جوانان است.
وي تصریح کرد: همچنين برنامه «آهوانه» با هدف توليد سوغات مرتبط با هويت و فرهنگ مشهد، برنامه «دستان هنرمند من» با هدف تقويت خودباوري نوجوانان به سمت اشتغال و اقتصاد مقاومتي، برنامه «تفريح با علم» با هدف هدايت بخشي ايراني و آموزش مباحث كاربردي علوم در زندگي روزمره و علاقه مندي به موضوع و پرورش خلاقيت، برنامه «تابستان داغ با طعم كتاب» كه شامل پويشي همگاني و مردمي در كتابخواني و برگزاري مسابقه از كتاب هاي مختلف و اهداي جوايز نفيس به برگزيدگان است و برنامه «ما مي توانيم» با هدف آشنايي بيشتر با دستاوردهاي انقلاب اسلامي از ديگر برنامه هاي ويژه گروه نوجوانان و جوانان اين طرح مي باشد.
مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم افزود: از ديگر برنامه هاي اين دوره مي توان به «جشنواره مسجدي ها» با هدف تقويت نهاد مسجد به عنوان پايگاه فعاليت هاي فرهنگي و هنري و «جشنواره نواهاي ضد استكباري» ويژه گروه سني 13 تا 18 سال با محتواي آهنگ ها و سرودهايي در حوزه انقلاب اسلامي، اشاره كرد.
وي درباره برنامه هاي ويژه مربيان كه در طرح «فصل شكوفايي» برگزار مي شود، تأکید کرد: دو برنامه ويژه مربيان در نظر گرفته شده كه «110 بازي خلاق» با هدف تربيتي مربي ويژه كار با كودك و نوجوان براي سازمان هاي فرهنگي، مهدهاي كودك و مدارس، توانمندسازي در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و تشكل هاي مذهبي و توانمندسازي مربيان در بحث آسيب شناسي خانواده در برخورد با نوجوانان و برنامه «آموزش ساخت وسايل جذاب با پلاسوفوم يا آكاسيو» با هدف توانمندسازي دانش آموز در كمك گرفتن از وسايل بازيافتي مانند آكاسيو براي ساخت وسايل بازي و هنري جذاب و مورد استفاده، اجرا می شود.
دبيريان با اشاره به برنامه هاي فرهنگي كه در این طرح ويژه والدين برگزار مي شود، توضيح داد: سه برنامه «خانواده و مراقبت هاي جنسي فرزندان» با هدف كنترل بازي هاي بچه ها و مهرورزي به آن ها و آموزش محرم و نامحرم به فرزند تا قبل از سن بلوغ، برنامه «سواد رسانه اي» با هدف ارتقاي دانش و آگاهي هاي پدر و مادرها از دنياي رسانه هاي مختلف امروز و برنامه «آشنايي با فرزندآوري و تربيت فرزند» با هدف اطلاع والدين از زمان مناسب براي فرزندآوري و دلايل اين ترجيح زماني، آشنايي با سبك هاي متفاوت و نوين فرزندپروري،آشنايي با عوامل موثر در تربيت، وراثت، نزديكان، همسالان و مدرسه و رسانه، برنامه هاي ويژه والدين در اين طرح مي باشند.
وی از ارائه یارانه بهره‌مندی از ظرفیت‌های تفریحی شهر مثل استخر، سینما، پارک‌های موضوعی، باغ گیاه‌شناسی، باشگاه تیراندازی، سرای مفاخر و بوستان مینیاتوری به شركت كنندگان در اين طرح خبر داد و گفت: اين ها برنامه‌هایی است که برای تشکل‌هاي فرهنگي مساجد در نظر گرفته شده است.
بر اساس اين گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در اين طرح به پایگاه اینترنتی Http://mkhadamat.ir مراجعه نموده یا با شماره تلفن 38465329 تماس بگيرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار