مسئول بسیج سازندگی خراسان‌رضوی:
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌رضوی گفت: سال گذشته ۲۷ هزار ویزیت رایگان توسط سپاه امام رضا(ع) در مناطق محروم صورت گرفت.
کد خبر: ۴۵۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲ 11 July 2017
به گزارش تابناک رضوی ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،سرهنگ محمد روحانی در همایش رسم هجرت در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی اظهار داشت: هدف از همایش رسم هجرت شروع تجدید میثاق و تجدید عهد برای اردوهای تابستانی سال 96 است؛ اگر چه جهادگران در سیل تایباد و زلزله فریمان فعالانه حضور داشتند اما در اول تابستان رسم هجرت را برگزار می‌کنیم تا هماهنگ و منسجم فعالیت کنیم.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سال 95 بسیار پرافتخار بوده عنوان کرد: سال گذشته 27 هزار ویزیت رایگان در مناطق محروم انجام شد که یک فعالیت خارق‌العاده توسط پزشکان است، همچنین در حاشیه شهر نیز کارهای بسیار بزرگی انجام شد که شامل مرمت 300 مسجد، مرمت 500 خانه و کمک به 23 حوزه علمیه بوده و از طریق تعامل دستگاهی نیز 25 خانه برای افراد بی‌خانمان تهیه شده است.
وی افزود: 64 مدرسه در حاشیه شهر توسط خود دانش‌آموزان بهسازی و مرمت شده، همچنین در پیش‌بینی سال گذشته 250 پروژه عمرانی تعریف شده بود اما در جمع بندی 450 پروژه عمرانی و 750 پروژه فرهنگی انجام شد و کار جهادی برای محرومان و برای افراد جهادگر سود دارد.
سرهنگ روحانی با بیان اینکه طلاب بسیار توانمند هستند، گفت: طلاب حوزه‌های علمیه سرمایه فرهنگی اردوی جهادی هستند و باید از این ظرفیت استفاده مناسب شود؛ همچنین در سال گذشته از اردوهای جهادی مهمان نیز استفاده کردیم و جهادگران دانشگاه امام حسین(ع)، یزد و صنعتی‌شریف به مناطق مختلف استان رفتند، همچنین واکسیناسیون نیم میلیون پرنده در 900 روستا انجام شده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌رضوی در ادامه گزارش عملکرد خاطرنشان کرد: در سال گذشته 60 هزار نفر در کل استان در قالب 200 هزار نفر روز به اردوی جهادی رفتند. امروز جبهه بسیجیان کمک به محرومان است و همه این فعالیت‌ها ناشی از تفکر بسیجی در بین جهادگران است، همچنین از رمضان گذشته بیش از 33 هزار سبد معیشتی، 15 هزار سبد پوشاک و 500 سری جهیزیه شامل 23 قلم جنس به مناطق محروم فرستاده شده و همه این فعالیت ها با هم افزایی بوده است.
وی در رابطه با فعالیت‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: قرار است با همکاری آستان قدس رضوی 110 قنات احیا شود و در بحث دامپروری نیز سهمیه‌هایی به برخی شهرستان‌ها داده شده، همچنین در مشهد بازار سوغات وجود دارد اما 85 درصد آن کالاهای خارجی است و برای تغییر ذائقه و گرایش به کالای ایرانی فعالیت‌های موثر انجام شده و قرارگاه خاتم‌الانبیاء نیز سازه‌های نمایشگاهی زیادی خریده و با وام‌های آستان قدس رضوی بازار فروش برای کالاهای داخلی ایجاد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار