همزمان با هفته عفاف و حجاب منتشر می‌کند؛
به‎نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) همزمان با هفته عفاف و حجاب کتاب «مَردُمان قصه کنند» را برای نخستین بار منتشر و روانه بازار نشر کشور کرده است.
کد خبر: ۴۵۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲ 14 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،سعید تشکری نویسنده کتاب «مَردُمان قصه کنند» در این اثر، 81 قصه از قیام مسجد گوهرشاد مشهد را روایت می‌کند.
به‌نشر این اثر را با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در قطع رقعی به چاپ رسانده است. 
کتاب «مَردُمان قصه کنند» در تیراژی برابر 1000 نسخه منتشر شده و با قیمت 180 هزار ریال در دسترس عموم مخاطبان و علاقه‎مندان قرار گرفته است.
در بخشی از این کتاب آمده است: «میان چاه پر از آهک مرا انداختند. سوختم؛ اما خندیدم و خدا را شکر کردم. این سوختن بوی بهشت می‌دهد. از بوی تیزاب تا بوی درخت طوبی و سدره‌المنتهی چقدر راه است؟ باید برای خدا جان بدهی. جان دادم. چه خوش می‎کیفد این حال و احوال.
حالم را بنویس ای کاتب. ما در مسجد گوهرشاد زنده ماندیم و ما را غریب‎گور دفن کردند در چاهی در باغ خونی.
رضا داریم تا رضا. یکی خان است و قلدر، یکی جان است و دلبر! خدا از تو نگذرد رضاخان؛ جانم فدای تو رضاجان که حرمت غرق خون شد. شفاعتم کن یا مولا که جز تو و مولایی تو حالی ندارم و احوالی.»
شایان ذکر است 21 تیر ماه سالروز حمله رژيم پهلوي به معترضان کشف حجاب در سال 1315 به منظور پاسداشت اندیشه و گرامیداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی در تقویم رسمی کشور به نام روز «عفاف و حجاب» و از 17 تا 23 تیر به نام «هفته عفاف و حجاب» نامگذاری شده است .
علاقه‎مندان برای تهیه این کتاب و مشاهده سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‎های سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق تلگرام به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار