تنش‌های لفظی و کنایه‌های خاص سیاسی بین حامیان دولت و اصلاح‌طلبان درباره سهم‌خواهی بیش از پیش شده و از تیتر یک روزنامه‌ها به تذکرات شفاهی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رسیده است.
کد خبر: ۴۶۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷ 19 July 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، بعد از دیدار اخیر محمدرضا عارف و حجت الاسلام حسن روحانی و طرح گمانه‌زنی‌ها درباره اعضای کابینه دولت دوازدهم، تنش‌های لفطی و کنایه‌های خاص سیاسی بین حامیان دولت و اصلاح‌طلبان بیش از پیش شده و از تیتر یک روزنامه‌ها، شبکه اجتماعی، صفحات توئیتر و اینستاگرام به "تذکرات شفاهی" در صحن علنی مجلس رسیده است.

بعد از کنایه و نقد صریح عارف به دولت که گفته بود :"برخی بعضی‌ها وقتی پیروز می‌شوند، فراموش می‌کنند چه‌کسانی برایشان زحمت کشیده‌اند" و پاسخ‌های نزدیکان روحانی از جمله حسام‌الدین آشنا به او، اصلاح‌طلبان برای حضور بیشتر در کابینه دوازدهم رایزنی‌ها را تشدید کرده و مجدداً همچون گذشته تصریح کردند که "چک سفیدامضا" به کسی ــ حسن روحانی ــ نداده‌اند و استمرار حمایتشان از افراد منوط به "اما" و "اگر"هایی است که برای آنها راهبردی است.

و اما سهم‌خواهی جریان اصلاحات از دولت آن‌قدر علنی شده که برخی حامیان دولت سعی کردند که نقدهای خود از سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان را به گوش افکار عمومی برسانند؛ صادق خرازی در همین زمینه گفت که ریشه سهم‌خواهی‌ها از دولت روحانی حاکی از نفوذ و تأثیرگذاری برخی‌هاست که به‌گفته او رفتار دموکراتیک ندارند.

امروز نیز در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، مصطفی کواکبیان از اعضای لیست امید در تذکری غیرمرتبط با دستور جلسه مجلس، با تأکید بر آنکه اصلاح‌طلبان به‌دنبال سهم‌خواهی از دولت نیستند، گفت: دولت نباید از کسانی که بخواهند زنبیل‌شان را در چند جا بگذارند، استفاده کند.

کواکبیان همچنین گفت: اصولگرا با هویت مشخص برای ما بهتر از «دوزیست» و «چندزیست» هستند چرا که بعضی‌ها با تمام وجود با این دولت نیستند، اما این روزها خود را به‌شکلی در می‌آورند که با دولت هستند.

گرچه کنایه کواکبیان، ضمیری بود که مرجعش را به‌آسانی و شاید هم در نزدیکی‌های صندلی کواکبیان در مجلس بتوان پیدا کرد اما باید گفت که این کنایه صریح می‌تواند حاکی از آغاز رویارویی جدی دولتی‌ها با کسانی که امروز کواکبیان آنها را "دوزیست" یا "چندزیست" خواند، باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار