عمو قناد:
مجید قناد درباره لزوم آموزش‌ ایمنی جنسی به کودکان در رسانه و اینکه تلویزیون تا چه میزان خود را موظف می‌داند مسائل آموزشی را پررنگ‌تر به کودکان آموزش دهد مطالبی را بیان کرد.
کد خبر: ۴۶۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 20 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری ایسنا،این برنامه‌ساز پیشکسوت تلویزیون گفت: تلویزیون رسانه‌ای است که باید به شکل خاص خود این آموزش‌ها را به کودکان ارائه دهد؛ به عنوان مثال در برنامه‌هایی که تاکنون داشته‌ایم تلاش کرده‌ایم، قدرت نه گفتن را به مخاطب کودک یاد بدهیم؛ اینکه کودک بتواند در برابر درخواستی که از او می‌شود این قدرت را داشته باشد که پاسخ دهد البته باید این جنس مسائل پله پله شکافته شود.

قناد با تاکید بر اینکه آموزش برای کودکان در وهله‌ی اول باید از طریق خانواده کودک صورت بگیرد، گفت: آموزش‌های اولیه ایمنی جنسی باید در وهله‌ی اول از سوی والدین و خانواده‌ها به کودک اطلاع‌رسانی شود؛ چراکه بسیاری از مسائل از خود خانواده نشأت می‌گیرد. بنابراین والدین باید با ظرافت خاص بچه‌ها را با این مقوله آشنا کنند.

این برنامه‌ساز قدیمی تلویزیون با اعتقاد بر اینکه تلویزیون هم به عنوان یک معلم می‌تواند نقش موثری در آموزش کودکان ایفا کند، بیان کرد: تلویزیون باید اجازه بدهد تا برنامه‌سازان ما تا جایی که احساس کنند به جایی لطمه‌ نمی‌خورد، بازتر حرف بزنند و در برخی مباحث آموزشی فراتر پیش بروند. رسانه مثل یک معلم است و می‌تواند با حضور کارشناسان به خوبی بچه‌ها را آموزش دهد. به راحتی می‌توان با بچه‌هایی که در مسابقات تلویزیونی شرکت می‌کنند، فراتر از این مسائل حرف زد اما برخی اوقات فکر می‌کنیم این عیب است و نباید به این مسائل پرداخت. به همین دلیل بارها و بارها در برنامه‌های تلویزیونی حاشیه‌هایی از این قبیل پیش آمده است که مجری تلویزیون به دلیل ترس از حاشیه‌های پیش‌آمده نتوانسته است مسائل را موشکافانه و با احتیاط جمع کند.

وی با تاکید بر اینکه ضرورت انتقال آگاهی و آموزش ایمنی به کودکان در برنامه‌های کودک بسیار احساس می‌شود، گفت: شاید اگر پیش از این کودکان را آگاهتر کرده بودیم و قدرت نه گفتن را به آنها آموزش می‌دادیم، کودکی مثل آتنا که توسط دوست پدرش ربوده شد، به خوبی می‌توانست قدرت نه گفتن را نشان بدهد؛ بنابراین وظیفه ما رسانه‌ها اینجاست که سنگین‌تر است.

قناد سپس با یادآوری اینکه مدرسه و رسانه هر کدام در نوع خود می‌توانند آموزش‌های لازم را به کودکان ارائه دهند، اظهار کرد: در وهله اول جای آموزش مسائل ایمنی جنسی برای کودکان، در خانواده است.

این مجری برنامه‌های کودکان درباره نقش تلویزیون در آموزش مسائل ایمنی جنسی به کودکان، تاکید کرد: این میزان آموزش به کارشناسان تلویزیون برمی‌گردد. صداوسیما کارشناسانی دارد که با آموزش و پرورش و برنامه‌سازان در ارتباط هستند و ما به عنوان برنامه‌ساز در حد خودمان می‌توانیم به خردسالان، کودکان و نوجوانان آموزش‌های لازم را بدهیم اما در نهایت بهترین راه پیشنهاد کارشناسان است که با همکاری سایر ارگان‌ها به ما هم دیکته کنند که با چه شیوه‌هایی مسائل را به کودکان آموزش دهیم و در این میان تجربه تهیه‌کننده، کارگردان و مجری برنامه تلویزیون لازم و ضروری است.

قناد در پایان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دیگر اتفاقاتی از جنس آتنا در کشورمان رخ ندهد، گفت: این اتفاقات دل آدم را به درد می‌آورد و بیش از هر چیزی نشأت‌گرفته از خود خانواده‌هاست چرا که بیش از هر کسی آنها می‌دانند بچه‌هایشان چه جایگاهی دارند و چگونه باید آموزش ببینند. همه اینها تلنگری است که خانواده‌ها و برنامه‌سازان بیشتر آگاه شوند و پله پله این آموزش صورت بگیرد، از خانواده شروع می‌شود تا مهد کودک، مدرسه و دانشگاه هر کدام از این مقاطع باید به میزان خود آگاهی‌های لازم را به فرد ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار