مدیرموسسه مردم نهاد خانه فرشتگان خبرداد:
مدیرموسسه مردم نهاد خیریه خانه فرشتگان گفت: در همایش خانه فرشتگان از اثر فاخر استاد طلابیان ،شاگرد استاد فرشچیان رونمایی و به مزایده گذاشته می شود تا هزینه آن صرف امور خیریه دختران بی سر پرست این مرکزشود.
کد خبر: ۴۶۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰ 30 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،طاهره رمضان زاده در نشست خبری اظهارداشت:۵۰ دختر در دو شعبه خانه فرشتگان و در دو گروه ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال نگهداری می‌شوند
رمضان‌زاده  با بیان اینکه خانه فرشتگان مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست است افزود : شروع کار این مجموعه پس از زلزله بم بود و خانه فرشتگان   درشمار NGOهای موفق  خیریه قراردارد و در حال حاضر ۵۰ دختر در دو شعبه و در دو گروه ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال نگهداری می‌شوند.
وی افزود: دخترانی که به سن بزرگسالی رسیدند مقدمات ازدواج و اشتغال دختران فراهم شده  که تاکنون ۳۸ مورد ازدواج با تامین جهزیه و ۲۷ فارغ التحصیل دانشگهی داشتیم که اشتغال ۵ نفر از آن‌ها فراهم شده است.
مدیر خانه فرشتگان در باره مشارکت خیرین با این مرکزخاطرنشان کرد: ۲۰ خیر جذب شده و نیاز این مجموعه هر ماه ۵۰ میلیون تومان است و کمک های متغیر و میانگین رقم هر ماه ۳۰ میلیون تومان است.
رمضان‌زاده خاطر نشان کرد: فرزندان تحت پوشش خانه فرشتگان ۱۰ محصول صنایع دستی از جمله پوشاک، زیورآلات، محصولات نمدی، محصولات بافندگی و غیره را تولید می‌کنند که این محصولات در مراسم های این مرکز و در فروشگاههای سطح شهر عرضه می شود.
مدیرموسسه افزود: این موسسه شبه خانواده با حضور ۲۰ نفره  مربی، مددکار، روانشناس، مشاور و معلم تاکنون 28 فارغ التحصیل از دانشگاه و ۳۸ دختر را به خانه بخت فرستاده است و هم اکنون 14 نوه دارد.
وی با اشاره به برگزاری همایش تقدیر از خیرین خانه فرشتگان و رونمایی از آثار شاگرد ویژه استاد، تاکید کرد: این همایش  همزمان با ایام فرخنده دهه کرامت از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲:۳۰ روز دوشنبه نهم مرداد ماه با حضور استاندار خراسان رضوی، منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهری و همچنین هنرمندان سینما و تلویزیون همچون حمیدرضا پگاه، ابوالفضل پورعرب، شقایق فراهانی، نرگس محمدی و غیره در سالن همایش‌های مصلی‌نژاد مشهد واقع در ابتدای بولوار هنرستان برگزار می‌شود.
مدیر خانه فرشتگان با بیان اینکه دعوت از خانواده‌های آتنا و بنیتا  را در نظر داشتیم ، گفت: در نظر داشتیم که در این مراسم کار ویژه‌ای برای این دو خانواده داشته باشیم که پدر و مادر این دو کودک به دلیل شرایط روحی خاصی که داشتند این دعوت را نپذیرفتند و پس از چهلم این کودک و این نوزاد که شرایط روحی والدینشان مساعدت‌تر شد ف برنامه ویژه‌ای برای حضور تسلی بخش در کنار خانواده‌هایشان خواهیم داشت.
در حاشیه: 
هاشم طلابیان؛ شاگرد ویژه استاد فرشچیان در مورد اثر خود گفت: عید غدیر سال گذشته، اثری از یتیم‌نوازی امام علی(ع) متعلق به استاد فرشچیان دیدم و تصمیم گرفتم  خلق جدیدی از این اثربا همین موضوع داشته باشم،برای این اثر که نام آن "صلی الله علیک یا علی ابن موسی الرضا(ع)" است، چندین ماه از زندگی امام رضا(ع) تحقیق کردم و در نهایت شش ماه برای خلق آن زمان گذاشتم،این اثر با ابعاد ۶۵ در ۹۵ سانتی‌متر برگرفته از آثار یتیم نوازی حضرت علی(ع)، یک طرح تهذیب و خوشنویسی است که مربوط به اتفاقات زندگی حضرت رضا(ع) است، قراراست این اثر با حضور مدیر کل موزه‌های آستان قدس رضوی، مدیر موزه استاد فرشچیان به خانه فرشتگان اهدا شود، این اثر با 8 شمسه در قسمت بالایی نشان دهنده عدد حضرت رضا(ع) است و در کل ۵۴ شمسه دارد که که نماد عمر ایشان و ۲۰ شمسه روشن ونورانی دارد که نماد سال‌های امامت ایشان است.
درروز برگزاری همایش،با ارتباط اسکایپی با استاد محمود فرشچیان اثر هاشم طلاییان رونمایی می شود و میهمان ویژه این همایش 
 هر موسسه‌ای سفیرانی برای کارهای تبلیغاتی خود گرفته است اما ما تصمیم گرفتیم که سفیران کودک برای خود انتخاب کنیم و اولین سفیر "کارت همراز"همراز اکبری بازیگر نقش دنا در سریال عاشقانه‌ است.
 طرح همراز کارت ، با این طرح کودکان قدر پدر و مادران خود را می‌دانند و یک فرهنگ‌سازی برای آنها می‌شود که از کودکی با ایتام همدردی کنند و بچه‌های موسسه نیز احساس تنهایی نکنند وقرار است با حضور کودکان موسسه در مراسم چهلم "آتنا اصلانی"، دومین کارت "همراز" به خواهر آتنا اهدا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار