تولیت آستان قدس رضوی:
تولیت آستان قدس رضوی گفت: خداوند متعال جایگاه ویژه‌ای برای زن تعریف کرده که بسیار متفاوت از حق و حقوق زن در غرب و نگاه فمنیستی بوده است.
کد خبر: ۴۷۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 01 August 2017
به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دومین همایش جایزه جهانی گوهرشاد که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: بانو گوهرشاد یکی از بانوان بزرگ جهان اسلام است و همه ساله بزرگداشت این بانوی بزرگ که از واقفان و نیکوکاران بزرگ بوده برگزار می‌شود.
وی افزود: این اقدام به عنوان نماد و نمود در سطوح مختلف تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی باید جلوه‌گر باشد و به نقش بانوان نیک‌اندیش بیش از پیش توجه شود و نام این بانو در کنار بارگاه منور رضوی توجه به‌ خدا و خداخواهی را نشان می‌دهد، شخصیتی که خانه خدا را بنا می‌کند، بنایی که ماندگار بوده و هم اوج خداخواهی و دلدادگی است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تلاش و ظرفیت بانو گوهرشاد در اختیار ظرفیت‌های دینی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) برترین یار پیامبر اکرم(ص) بودند و در تمامی لحظه‌ها یار و یاور پیامبر اعظم(ص) بودند و بانوان رضوی می‌توانند الگوی یک زن مسلمان را معرفی کنند و تفاوت آن را با غرب در حوزه حقوق زنان نشان دهند.
رئیسی تصریح کرد: مدنیتی که بانوان دارند جایگاه و کرامت ویژه‌ای برای آن‌ها ایجاد کرده و خداوند متعال هم جایگاه ویژه‌ای برای زن تعریف کرده که بسیار متفاوت از حق و حقوق زن در غرب و نگاه فمنیستی بوده است.
وی تاکید کرد: در فرهنگ غربی زنان مورد ظلم واقع شدند، اما فرهنگ دینی ما جایگاه ویژه‌ای برای زنان خیرخواه و نیکوکار قائل شده و دگر خواهی بسیار متفاوت از خداخواهی است.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در فرهنگ رضوی با اقدامی کرامت‌گونه انجام شود، بیان کرد: کرامت‌ها باید امام رضا(ع) پسند باشد تا به معنای واقعی مرد فرهیخته را کریم و زن فرهیخته را کریمه بنامیم و نتیجه خیرخواهی در منافع شخصی، حکومتی و سازمانی نبوده، بلکه تنها هدف رضای خدا بوده است و باید به خیرخواهی و خیراندیشی از نگاه رضای خدا و نه جلب دیگران و تحکیم موقعیت دیده شود.
رئیسی گفت: اقدامات زنان بزرگی همچون گوهرشاد باید الگویی برای زنان مسلمان نیک‌اندیش باشد و در مسیر رشد اینگونه اقدامات ارزشمند زنان فرهیخته و نخبه باید بیش از پیش تلاش کنند.
وی افزود: همه زنان فرهیخته و نیکوکار فعال در حوزه گوهرشاد نمونه هستند و در این مراسم به نام مبارک امام هشتم(ع) از ۸ نفر (۴ داخلی و ۴ خارجی) تقدیر می‌شود، اما همه بانوان فعال در هین عرصه نمونه هستند.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه زنان جایگاه ویژه‌ای در نزد مقام معظم رهبری دارند، گفت: به فرموده معظم‌له همه زنان مسلمان با نگاهی فاطمی اقدامات ارزشمند خود را در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند و بانوی نمونه و نخبه باید الگویی در مسیر ترویج فرهنگ رضوی در زنان به عنوان ستون محکم خانواده باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار