لحظات نفس گیر تصمیم گیری برای ترسیم آینده مشهد آغاز شده و هیچ مصلحت اندیشی نمی تواند جایگزین قاعده مندی و شایسته محوری در انتخاب شهردار شود.
کد خبر: ۴۷۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹ 01 August 2017
به گزارش تابناک : داشتن تجربه از جمله  ویژگیهایی است که تقریبا همه کارشناسان و منتخبین از آن به عنوان شاخصی برای انتخاب شهردار نام می برند.  به هر حال کاندیداهای معرفی شده همه سوابقی دارند و در عرف به این سوابق تجربه می گویند.

اما معنای دقیق تجربه چیست؟ 
نکات ذیل می تواند این معنا را تبیین کند.

۱- برای شهردار شدن داشتن هر تجربه ای مفید نیست
شهرداری یک بنگاه کلان اقتصادی به‌عنوان مهمترین و تأثیرگذارترین نهاد شهری است با بودجه حدود ده هزار میلیارد تومان که در حال حاضر از کمبود درآمدهای پایدار،افزایش مداوم هزینه ها و بدهی ها رنج می برد.
تجربه در این سطح یعنی مدیریت بنگاه اقتصادی با این سطح، بستن چند قرار داد بالای ۱۰۰ میلیارد تومان نه مدیریت هزینه در یک مجموعه دولتی کوچک . تجربه یعنی تسلط به مباحث اقتصادی و مالی و سابقه انجام کار اقتصادی در این سطح 

۲- تجربه در این سطح به معنای داشتن پستهای متعدد در نهادهای غیر مرتبط و با کارائی پایین نیست.
اینکه فردی ۱۰ پست در کوچه ،محله و شرکت خانوادگی خود، اتاق فکر و ده ها نهاد دیگر داشته باشد تجربه نیست.تازه اگر بپذیریم کارائی لازم در همان حد را داشته است.
یا برعکس جایگاه دولتی بالایی داشته باشد ولی کارایی و عملکرد بسیار نامناسب و تجربه زیاد در هزینه کردن بودجه های دولتی
آیا واقعا باید این موارد را تجربه در نظر گرفت و آنها را لیست کرد و به منتخبان ارائه داد؟!

۳- تجربه برای شهرداری یعنی سابقه کار در امور اجرایی از این رو یک شخصیت علمی-تحقیقاتی صرف نه تنها مناسب شهرداری بلکه به طور کلی مناسب فضای های اجرایی نیز در ایران نیست که اصل این مسئله نه در ناتوانی فرد بلکه ریشه در معضلات اساسی نهاد دانشگاه در ایران دارد فاصله زیاد مسائل و راه حلهای دانشگاهی با واقعیت های اجتماعی و اقتصادی ایران باعث شده است که به طور کلی نهاد دانشگاه در حوزه مسائل اجرایی ناتوان باشد. از این رو یک شخصیت علمی تحقیقاتی صرف چندان مناسب فعالیت اجرایی سنگینی همچون شهرداری باتوجه به پیچیدگی ها و معضلات آن نیست

۴- انگیزه و به روز بودن تجربه نیز در تعریف آن بسیار موثر است.
ممکن است فردی در زمان جوانی خود تجربیات موفقی داشته باشد ولی امروزه هر سه سال داشته های بشری دو برابر می شود سیستمهای مدیریتی،بودجه ریزی،مانیتورینگ،هوشمند سازی سیستمها همه تفاوت ماهوی با دهه های قبل پیدا کرده اند.
یک مثال ساده موضوع را روشن تر می کند زمانی که کودکان و نوجوانان ما در استفاده از تلفن همراه بر ما پیشی می گیرند آیا مدیری که سالیان زیادی است از تجربیات موفقش دور بوده می تواند در شهرداری موفق باشد.
از طرفی دیگر توان و انگیزه افراد است که با بالا رفتن سن رو به افول می گذارد و اثر مثبت تجربه سالیان دور را خنثی می کند

منتخبین شورای پنجم مشهد، وظیفه سنگینی را به عهده دارند؛ تعداد موارد و پستهای ذکر شده به عنوان تجربه نشان دهنده تجربه نیست در انتخابهایتان دقت کنید شما مسوولید و باید پاسخگو باشید.




منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار