پیدا و پنهان زوایای شهادت محسن حججی/ همرزمان شهید محسن حججی چه کسانی بوده اند؟ نیروهای امنیتی کشور بخصوص متولیان مباحث حوزه ایثار و شهادت باید بدانند که امروز در میان عامه مردم آنچه بیشتر به عنوان سوال اما به نقش چالش مطرح می شود موضوعاتی است در باب اینکه شهید حججی در هنگام دستگیری قطعا تنها نبوده و عده زیادی از دیگر همرزمانش نیز همراه با او به شهادت رسیده اند .
کد خبر: ۴۷۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵ 14 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل ازگروه پایداری خبرگزاری ایمنا، پس از شهادت محسن حججی داعش فیلم های متعددی در فضای مجازی از این شهید بزرگوار منتشر کرد فیلمهایی از لحظات مبارزه، اسارت و شهادت که هر کدام برای ما پر از درد و ناراحتی بود.

جوانی ۲۵ ساله با فرزندی دو ساله که برای حفظ امنیت این مرز و بوم در بیرون از خاک های ایران به مصاف ددمنشانه داعش شتافت و با خون خود سعی داشت برای خواهران و برادران هم وطن خود امنیت را به ارمغان بیاورد.

 اما در کنار همه این جانفشانی ها در شرایط موجود با توجه به فعالیت رسانه های معاند و فرافکنی های موجود در خصوص زیر سوال بردن فعالیت های ارزشمند سپاه پاسداران در خصوص تامین امنیت کشور سوالاتی در بین اقشار مختلف جامعه در خصوص نحوه مبارزه و اسارت شهید حججی و اینکه آیا کسانی دیگر به همراه این شهید بزرگوار شهید یا اسیر شده اند مطرح است که شایسته است مسئولین سپاه پاسداران در کنار تمام تلاشی که برای حفظ امنیت کشور انجام می دهند برای تنویر افکار عمومی به سوالاتی از این دست پاسخ دهند.

 برای مثال در فیلمی که داعش از لحظات مبارزه رزمندگان غیور ایرانی در شبکه های خود پخش کرده و شاید کمتر هم وطنی آن را ندیده باشد کاملا واضح است که غیر از شهید محسن حججی در آن میدان نبرد عده ای دیگر از رزمندگان حضور داشته اند که تا کنون هیچ اشاره به سرنوشت آن ها نشده است. در بعضی از رسانه های معاند تعداد شهدای ایرانی را تا ۴۰ نفر یا تعداد اسرا را تا ۵ نفر اعلام می کنند که با توجه به اعلام نکردن رسمی آمار و تعداد کشته شدگان از سوی مقامات رسمی باعث قوت گرفتن این شایعات شده است.

نیروهای امنیتی کشور بخصوص متولیان مباحث حوزه ایثار و شهادت باید بدانند که امروز در میان عامه مردم آنچه بیشتر به عنوان سوال اما به نقش چالش مطرح می شود  موضوعاتی است در باب اینکه شهید حججی  در هنگام دستگیری قطعا تنها نبوده و عده زیادی از دیگر همرزمانش نیز همراه با او به شهادت رسیده اند اما در شرایط فعلی تنها نام و نحوه شهادت اوست که بر سر زبان هاست و نامی از دیگر شهدا برده نمی شود و پشت پرده این رفتار ، قطعا موضوعی نهفته است که از چشم و گوش مردم دور نگهداشته شده است .

 افکار عمومی سوق به این سمت دارد که مانور روزهای اخیر بر روی مبارزه ، اسارت و شهادت شهید حججی در واقع پوششی بر روی شهادت جمع کثیری از جوانانی است که در مقام مدافع حرم در آن سرزمین به دست گروه های تکفیری با بدترین شکل ممکن شهید شده اند .

 اگرچه به نظر می رسد این فرافکنی و این نوع تفکر و چالش های منفی دست پرورده عناصر فرصت طلب غربی است اما نباید فراموش کرد که بدنه جامعه به شدت نسبت به پذیرش این چالش ها واکنش نشان داده و آن را به عنوان سوال پذیرفته و به دنبال جواب منطقی است .

 حالا  وقت آن است همچون سنوات قبل ، سیستم های امنیتی و نظامی و دفاعی کشور پاسخگویی صریح و شفاف و تشریح دقیق ماوقع حادثه شهادت شهید حججی و رفع ابهامات و شکیات را در صدر دستورات خود قرار داده و به جنگ نرم با سم پاشی عناصر بیگانه بپردازند . به طور قطع این اقدام می تواند تلاشی در مقام همرزمی با شهدای مدافع حرم باشد .

خبرگزاری ایمنا براساس رسالت از پیش تعیین شده  و براساس وظیفه اخلاقی ، ذاتی و حقوقی و رسانه ای خود به منظور تبیین واقعیت های این اقدام عناصر مزدور داعشی آمادگی خود را به منظور انعکاس جزییات این واقعه اعلام می دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار