کد خبر: ۴۷۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 15 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ مدیرکل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان یزد ۵.۸ درصد افزایش یافت، از شروع سال تحصیلی جدید یزد با ۲۳۸ هزار دانش‌آموز خبر داد.
 
 احمد شیرزاد  اظهار داشت: سال تحصیلی امسال در استان یزد با حضور 238 هزار و 319 نفر دانش آموز آغاز به کار می‌کند.

وی در ارتباط با تعداد کلاس درس و مدرسه استان یزد گفت: این دانش‌آموزان در 10 هزار و 69 کلاس در حدود دو هزار مدرسه اقدام به شروع سال تحصیلی جدید و آموزش دروس خود می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه 79 درصد از مدارس استان یزد شهری و 21 درصد روستایی است خاطرنشان کرد: 91 درصد از دانش‌آموزان یزد هم در مدارس شهری و 9 درصد آنها در مدارس روستایی تحصیل می‌کنند.

شیرزاد به انجام بیش از 75 درصد از ثبت نام دانش‌آموزان یزدی اشاره کرد و ادامه داد: تحصیل علم 13 درصد از دانش‌آموزان یزد در مدارس غیردولتی و مابقی آنها در مدارس دولتی انجام می‌شود.

وی به رشد پنج و هشت دهم درصدی تعداد دانش‌آموزان یزدی اشاره کرد و گفت: این افزایش تعداد دانش‌آموزان مربوط به حضور مهاجران و اتباع بیگانه در استان یزد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از کسب رتبه نخست استان یزد در شورای دانش‌آموزی رتبه نخست کشور خبر داد و ادامه داد: یکی از لازمه‌های این نهاد این است که آموزش و پرورش از نهاد آموزشی به یک نهاد اجتماعی فرهنگی تبدیل شود تا بتوانیم به آموزش و پرورش مطلوب دست پیدا کنیم.

شیرزاد ادامه داد: دانش‌آموزان باید میل و رغبت به درس، ادبیات و هنر داشته باشند و این وظیفه ماست که جذابیت‌هایی برای جذب آنها به این موارد ایجاد و به آنها ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فضای غیرایمن را مهمترین چالش آموزش و پرورش استان یزد دانست و گفت: لازم است که با اعتبارات دولت و کمک‌های مردم و خیران بتوانیم نسبت به مناسب‌سازی و ایجاد استانداردهای لازم در مدارس اقدامات لازم را انجام دهیم و مدارسی شایسته یزد داشته باشیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار