مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی:
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت:بودجه ۵ میلیاردی ساخت ساختمان سناباد تصویب شده، اما هنوز ریالی از آن تخصیص نیافته است.
کد خبر: ۴۷۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 15 August 2017
به گزارش تابناک رضوی،سیدحمیدرضا اسلامی در همایش دوچرخه‌سواری هوای سالم، خون سالم، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح سه‌شنبه‌های بی‌خودرو همایش دوچرخه‌سواری با شعار هوای سالم، خون سالم با مشارکت اداره کل انتقال خون خراسان رضوی و کمیته دوچرخه‌سواری همگانی استان و با حضور ۵۰ دوچرخه‌سوار به نمایندگی از تمامی دوچرخه‌سواران برگزار شد.
وی تاکید کرد: بودجه ۵ میلیاردی ساخت ساختمان سناباد تصویب شده، اما هنوز ریالی از آن تخصیص نیافته است و با وضعیت ساختمانی موجود ممکن است هرلحظه در تهیه خون و فرآورده‌های خونی با مشکل مواجه شویم و حتی تاکنون دو بار تابلوی تاسیسات پایگاه امام رضا(ع) آتش گرفته است.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که اختصاص بودجه برای ساخت ساختمان سناباد توجیهی ندارد، گفت: اگر به‌دلیل مواردی همچون موقعیت مکانی نامناسب که اعلام شده این آمادگی را داریم تا این مکان را واگذار کرده و با وجه آن مکانی دیگر را در موقعیتی مناسب‌تر تهیه کنیم.
وی گفت: در سال گذشته ۳۲۲ هزار کیسه خون و فرآورده خونی در خراسان رضوی تولید شد، در شرایطی که سهمیه استان ۲۵۰ هزار کیسه و فرآورده بود.
اسلامی افزود: سازمان انتقال خون سازمانی عام‌المنفعه بوده و در سال گذشته ۳۲۲ هزار کیسه خون و فرآورده خونی در خراسان رضوی تولید شد، در شرایطی که سهمیه استان ۲۵۰ هزار کیسه و فرآورده بود.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی افزود: خون‌ها و فرآورده‌های تولیدی در ۵۸ بیمارستان استان توزیع می‌شود که بیشترین میزان توزیع آن دز مراکز درمانی دولتی و خصوصی مربوط به بیمارستان‌های امام رضا(ع) و رضوی مشهد بوده است،
وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ۱۵۰ هزار مادر و کودک به‌دلیل عدم تامین خون با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند و خوشبختانه یک مورد آن در ایران هم نبود.
اسلامی گفت: میزان سلامت خون اهداکنندگان مستمر خون ۱۰ برابر دیگر آحاد جامعه بوده و میزان آلودگی‌های خونی در اینگونه افراد هم کاهش ۱۰ برابری نسبت به سایر افراد دارد.
امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان رئیس هیئت ورزش همگانی خراسان رضوی، اظهار داشت: باید در مسیر ترویج فرهنگ ورزش همگانی که منجر به سلامت همگانی می‌شود تلاش کنیم.
وی افزود: در جلسه شورای کمیته ورزش همگانی که به ریاست استاندار خراسان رضوی مصوب شده که روزانه نیم ساعت قبل از شروع کار ورزش همگانی انجام شود، اقدامی که متاسفانه توسط برخی مجموعه‌ها کمرنگ دیده می‌شود و باید این فرهنگ با همراهی اصحاب رسانه ترویج پیدا کند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا با بیان اینکه انجام ورزش همگانی در برنامه کاری روزانه نیروهای پایور و وظیفه یگان‌های زیرمجموعه این قرارگاه قرار دارد، گفت: این فرهنگ باید در تمامی مجموعه‌ها و در میان آحاد مردم  فرهنگسازی شود و فقط معطوف به مجموعه‌های خاص و زمان‌های خاص نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار