استاد دانشگاه مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاد دانشگاه گفت: قیمت‌های پایین تورهای گردشگری به خارج از کشور در مقایسه با سفرهای تفریحی و زیارتی داخل کشور سوأل برانگیز است که آیا دلیل برگزاری این تورها ترویج فرهنگ غرب و رواج فساد است.
کد خبر: ۴۸۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 23 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حمیدرضا عزیزی با اشاره به تبلیغات گسترده آ‌ژانس‌های مسافرتی در برگزاری تورهای مسافرتی به کشورهایی از جمله ترکیه، ارمنستان، تایلند و ... و همچنین دلایل و اهداف ترغیب خانواده‌ها به شرکت در تورهای گردشگری به خارج از کشور اظهار کرد: ارتباط با دنیای بیرون یک امر پسندیده است و نقش مهمی در روحیه و آگاهی خانواده‌ها دارد، اما برخی از این سفرها می‌تواند آسیب‌های خاص خود را داشته باشد.

وی با بیان داستانی در رابطه جلوگیری از پیشروی اسلام در کشورهای اروپایی، عنوان کرد: زمانیکه مسلمانان در حال پیشروی در کشور اسپانیا و گسترش اسلام در اروپا بودند، با گسترش فساد در آندلوس جلوی گسترش و نفوذ اسلام در آن کشور گرفته شد.

معاون فرهنگی دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه اساس یک جامعه بنیان خانواده است، خاطرنشان کرد: اگر بنیان خانواده از لحاظ فرهنگی آسیب ببیند در نتیجه بنیان اجتماعی و بافت کشور آسیب می‌بیند و به همین علت ما باید نسبت به دلایل ترغیب خانواده‌ها به سفرهای خارج از کشور که ممکن است از لحاظ فرهنگی به بنیان خانواده آسیب بزند حساس باشیم.

عزیزی با اشاره به قیمت‌های پایین تورهای گردشگری به خارج از کشور توسط آژانس‌های مسافرتی، تصریح کرد: این مراکز که به صورت سازمان‌یافته در داخل کشور با قیمت‌های ارزان خانواده‌ها و جوانان را به مسافرت به برخی از کشورها از جمله گرجستان، دبی، ترکیه، تایلند و ارمنستان ترغیب می‌کنند و این مسئله باید توسط دستگاه‌های ذیربط مورد نظارت و بررسی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: قیمت‌های پایین تورهای گردشگری به خارج از کشور در مقایسه با سفرهای تفریحی و زیارتی داخل کشور قابل مقایسه نیست و این مسئله سوأل برانگیز است و باید توسط دستگاه‌های مرتبط بررسی شود که آیا دلیل این سفرها ترویج فرهنگ غرب و رواج فساد است؟ و یا آژانس‌های مسافرتی اهدافی را در برگزاری این تورها دنبال می‌کنند؟

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه هر فرد ایرانی در خارج از مرزهای کشور یک سفیر فرهنگی است، افزود: ما به‌عنوان یک کشور پایبند به ارزش‌های اسلام باید رفتارمان در داخل و خارج از کشور نشان‌دهنده تربیت‌اسلامی باشد و رفتار ناشایست یک ایرانی در خارج از کشور می‌تواند انعکاس بسیار بدی داشته باشد.

عزیزی در پایان از لزوم نظارت بر تورهای گردشگری سخن گفت و افزود: باید بر رفتار گردشگران ایرانی در خارج از کشور نظارت جدی صورت بگیرد زیرا رفتار ناشایست گردشگران ایرانی در خارج از کشور می‌تواند به کشور ضربه بزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار