دومین روز از هفتمین دوره مسابقات رباتیک کشور با شور و هیجان خاصی در مجموعه شهر غذا در پدیده شاندیز آغاز شده است.
کد خبر: ۴۸۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸ 24 August 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از  سایت اخبار پدیده، پوریا محمدی یکی از شرکت کنندگان این مسابقات گفت: من از شهر بجنورد و به همراه دوستم اشکان رحیمی با طراحی یک ربات جنگنده در این دوره از مسابقات شرکت کرده ام. ما با عنوان تیم آپادانا برای این دوره از مسابقات کشوری حضور پیدا کردیم .
این نوجوان 12ساله که پارسال هم در مسابقات رباتیک تبیان شرکت کرده و توانسته رتبه پنجم کشوری را در رشته جنگجو کسب کند، افزود: تیم ما امسال در رشته فوتبالیست هم شرکت کرده  و امیدواریم که رتبه خوبی را کسب کنیم.
پویا صنعتی دانش آموز کلاس هفتم، یکی دیگر از شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات که از کاشمر به پدیده شاندیز آمده است در خصوص سطح مسابقات گفت: من دومین بار است که در مسابقات آزاد کشوری رباتیک شرکت می کنم، امسال به نظرم تعداد شرکت کنندگان بیشتر شده و رقابت ها نیز فشرده تر است.
وی افزود: پارسال موفق شدم به مرحله جام حذفی برسم و علی رغم تلاش و حضور بیشتر رقبایم از سراسر کشور امیدوارم که رتبه اول جنگجو را در این دوره کسب کنم.
سحر صالحی از جمله معدود دخترانی است که در این مسابقات شرکت کرده است. وی گفت: می خواستم به همراه چندنفر از همشهری هایم در این مسابقات شرکت کنم اما آن ها توانایی حضور در مسابقات را نداشتند و مجبور شدم تنها به مسابقات بیایم.
سحر ادامه داد: حضور دخترها در این دوره از مسابقات خیلی کم است و من امیدوارم با کسب رتبه اول در رشته های ربات خلاق، آتش نشان و جنگجو نماینده خوبی برای دختران شهرم باشم.
وی که از فرخ شهر استان چهارمحال و بختیاری در هفتمین دوره مسابقات رباتیک کشور حضوریافته است گفت: من به همراه پدر و مادر و خواهرم به مشهد و شاندیز آمده ام و صد در صد برنده می شوم.
محمد پورمحمدی، 14ساله است از صومعه سرای گیلان به همراه دو دوست خود به نام های پارسا عارفی و ماهان پاک طینت با نام تیمی "پوریا ماسال" در مسابقات حضور یافته است. وی گفت: با طراحی ربات خلاق گلدان های متحرک بالکنی در مسابقات شرکت کردم. این ربات برای پرورش گل و گیاهان در آپارتمان ها طراحی شد و با استفاده از انرژی خورشیدی عمل می کند.
وی افزود: با استفاده از این ربات می توان در منازل آپارتمانی، انواع سبزیجات و گل ها و گیاهان را پرورش داد به صورتی که شکل چرخ و فلکی این ربات و چرخش آن کمک می کند تا به تمامی گلدان های طراحی شده بر روی ربات به اندازه کافی نورخورشید بتابد و گیاهان به اندازه کافی رشد کنند.
هفتمین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد از دیروز در مجموعه شهرغذا در پدیده شاندیز با حضور 700شرکت کننده از سراسر کشور و در رده های سنی 4 تا 16سال آغاز شده است. فردا مراسم اختتامیه با اهدای جوایز به تیم های برتر برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار