مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با اشاره به كاهش بارندگي در سال جاري، گفت: تنش آب در اين استان با صرفه جويي ۲۰درصدي مسافران و مازني ها كاهش مي يابد.
کد خبر: ۴۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 16 June 2015
به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از ساري، ذبیح‌الله ذاکری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران  امروز(26خرداد) در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جويي در مصرف آب كه مورد تاكيدات دين مبين اسلام و ائمه اطهار(عليهم السلام) است، اظهار داشت: مسئولان و دست اندرکاران حوزه تأمین و توزیع آب شرب براين باور معتقدند كه با همراهی مردم و اصحاب رسانه، هدف گذاری انجام شده برای توسعه فرهنگ مصرف بهینه آب در ديار علويان با توجه به گردشگرپذيربودن آن، محقق شود.

 

وي با اشاره به خدمات رساني شرکت آب و فاضلاب مازندران به 52 شهر اين استان، گفت: یک‌میلیون و 700 هزار نفر جمعیت شهری وجمعیت 270 هزار نفر بخشی از روستاهای نزدیک به شهرها از خدمات این شرکت بهره‌مند مي شوند.

 

ذاكري با بيان اينكه منابع تامين اين شركت در مازندران به دوبخش آب هاي زيرزميني به مقدار90درصد و آب هاي سطحي10درصد تقسيم مي شود، خاطرنشان كرد: 2 میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش آب و فاضلاب شهري استان هستند و از اين تعداد 550 هزار و 845 مشترک از خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری برخوردار هستند.

 

وي با اشاره به سهم آب مازندران به مقدار 9 هزار و 604 لیتر در ثانیه، تصریح کرد: تاكنون عمليات اجرايي فاضلاب در 11 شهر با 790 کیلومتر لوله‌گذاری و ظرفیت تصفیه فاضلاب 68 هزار مترمکعب در روز انجام شده است.

 

ذاکری با بيان اينكه شرکت آب و فاضلاب بايد بر مبنای رشد جمعیت، كمبود بارندگي و كاهش سطح سفره هاي زيرزميني در منابع تامین بازبيني و مهندسي مجدد داشته باشد، گفت: امسال با حفر حلقه هاي چاه جديد، 180 لیتر در ثانیه به منابع تامین اضافه شده است.

 

وی با اشاره به معضل هدر رفت آب 30درصدي در اين استان، اظهار داشت: هدر رفت آب يكي از چالش هاي مهم اين شركت به جهت عدم تخصيص اعتبارات در اين بخش است.

 

ذاكري با اشاره به مشكلات مازندران درخصوص حوادث طبيعي، سيل، باران شديد، برف و...، عنوان داشت: اين شركت براي آمادگي كامل در مواجه با بلاياي طبيعي و حوادث غير مترقبه تاكنون چند مانور در شهرستان هاي نوشهر و چالوس به همراه راهكارهاي بهره گيري از منابع آب اضطراري برگزار نموده است.

 

وي با اشاره به فعاليت سامانه1522در اين شركت، گفت: مشتركين آب و فاضلاب شهري مازندران جهت اطلاع از مقدار بدهي و پرداخت قبض آب بها به اين سامانه مراجه نمايند.

 

ذاكري از راه‌اندازی اتوماسیون اداری و تفویض برخی اختیارات مديريت استان به مدیران شهرستانی جهت كارگشايي مشتركين اين شركت خبر داد و افزود: این سامانه در راستای تکریم مشترکان در بخش خانگی و تجاری راه‌اندازی شده است.

 

وي، حفر و تجهیز 9 حلقه چاه، مهندسی مجدد 17 حلقه چاه، احداث آب شیرین‌کن در گلوگاه برای نخستین بار در مازندران، اصلاح شبکه و استانداردسازی انشعابات به وسعت 35 کیلومتر، توسعه شبکه 53 کیلومتر، احداث مخزن و ... را از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب مازندران در سال جاری اعلام كرد و گفت: حذف پکیج آهن و منگنز از آب هم از دیگر برنامه‌های شركت در سال94 است.

 

ذاکری همچنين اجرای اصلی و فرعی فاضلاب به طول 38 کیلومتر، دو کیلومتر خط انتقال، خرید زمین برای احداث تصفیه‌خانه و ... را از برنامه‌های بخش فاضلاب در سال جاري برشمرد.

 

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی اين شركت سال گذشته 601 میلیارد و 924 میلیون ریال بوده و فقط 58درصد آن محقق شده است، گفت: هم اكنون شركت آب و فاضلاب شهري مازندران از منابع انساني21ميليارد تومان بدهي به پيمانكاران پروژه هاي عمراني دارد.

 

ذاكري با اشاره به كاهش بارندگي در سال جاري، ابراز اميدواري كرد: با اطلاع رساني اصحاب رسانه و همكاري و مساعدت مردمان مازندران براي صرفه جويي با هدف كاهش 20درصدي مصرف آب، كمترين تنش آب را در استان داشته باشيم.

 

وي تاكيد كرد: مشترکين خانگي و تجاري با صرفه جويي در مصرف بهينه آب مي توانند با ذخیره سازی آب مورد نیاز، در ساعت های پیک مصرف از افت و یا قطعی آب در محل زندگي و يا محل كار خويش جلوگيري نمايند.

 

به گزارش شبستان، هفته صرفه جويي در مصرف آب از اول تيرماه آغازمي شود و تا7تير ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار