توجه به بحران های دوره انتقال قدرت در مدیریت شهری؛
شورای پنجم در همه شهرها و روستاها کار خود را از ابتدای شهریور آغاز کرده است؛ اما سرنوشت مدیریت شهری در برخی از کلان شهر ها در پرده ای از ابهام است.
کد خبر: ۴۸۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳ 05 September 2017
تائید حکم شهرداران در هاله ای از ابهام

به گزارش تابناک رضوی؛ شورای پنجم در همه شهرها و روستاها کار خود را از ابتدای شهریور آغاز کرده است؛ اما سرنوشت مدیریت شهری در برخی از کلان شهر ها در پرده ای از ابهام است.

چندی پیش شورای شهر تهران با پیگیری توانستند، حکم شهردار جدید را از وزارت کشور دریافت کنند و محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران صبح امروز در مراسمی در صحن علنی شورا ادای سوگند کرد. این در حالی است که در برخی کلان شهرها، حکم شهرداران در پرده ای از ابهام است و مدیریت شهری در دست سرپرستان است؛  امری که سبب ایجاد شکاف در مدیریت شهری و ناهماهنگی میان قسمت های مختلف خواهد شد.

 بر این اساس رسانه های مختلف برای دیرکرد صدور احکام شهرداری از سوی وزارت کشور به گمانه زنی دست زده اند؛ برخی از این رسانه های نزدیک به اصلاح طلبان عنوان کرده اند که بر طبق شنیده ها، يكي از دلايل تاخير در ابلاغ رسمي احكام شهرداران كلانشهرهای كشور؛ تدارك برنامه ويژه‌ای‌ست كه وزير كشور براي ابلاغ آن‌ها طی هفته آينده در نظر گرفته است. 

حال این سوال پیش می آید تفاوت دیدگاه وزارت کشور در حکم شهرداران شهر ها با پایتخت به چه دلیلی صورت گرفته است و آیا پایتخت نیازی به برگزاری برنامه ویژه نداشته است یا اساسا مدیریت شهری در شهرهای دیگر از درجه اهمیت کمتری برخوردار است.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیاز است تا به این مسئله ورود پیدا کنند و طی قوانینی تائید حکم شهرداران را برای دوره های بعد تسهیل نمایند. امری که به نظر باید پیش از معرفی شهردار توسط نمایندگان مردم در شورا صورت بگیرد تا شهر با چالش انتخاب سرپرست مواجه نشود. بر این اساس اتفاقات این دوران انتقالی بر عهده هیچ گروهی نخواهد بود که این خلا قانونی خود جای سوال بسیاری دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار