رئیس قوه قضاییه هشدار داد: آمریکایی ها باید بفهمند که اگر­ منافع جمهوری اسلامی ایران را در برجام به عنوان اقدام مشترک به خطر بیندازند مسلماً پاسخ قاطع و محکمی خواهیم داد.
کد خبر: ۴۹۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 22 September 2017
به گزارش تابناک : آیت الله آملی لاریجانی پس از مراسم اختتامیه سومین ­اجلاس خبرگان رهبری در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ­در خصوص انتظار خبرگان از نهادهای مسئول برای اقدام قاطع در برابر نقض برجام از جانب امریکا تاکید کرد: ­جمهوری اسلامی ایران در برابر نقض برجام از جانب امریکا حتماً​ عکس العمل قاطع خواهد داشت؛ شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی و­ نهادهای نظارتی بر اجرای برجام باید پاسخ قاطعی به امریکا بدهند.­

وی افزود: رهبر معظم انقلاب راه را روشن کردند ایشان به صراحت فرموده اند که عکس العمل قاطعی خواهیم داشت؛ معنی ندارد که جمهوری اسلامی ایران که با معیاری معقول برجام را پذیرفته است بخواهد در هر حالی در این قرارداد باقی بماند.­

ترامپ وضع روانی طبیعی ندارد

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: دشمنی امریکا و سران این کشور با جمهوری اسلامی ایران سابقه طولانی دارد اما رئیس جمهور تازه کار این کشور، هم به علت روحی و روانی وضع طبیعی ندارد و هم سخنانش بسیار بی پایه و سخیف است به ویژه سخنان اخیرش در سازمان ملل.

آیت الله آملی لاریجانی درباره اظهارات ضدایرانی اخیر ترامپ گفت: امریکا بزرگ ترین جنایات را در اکناف دنیا مرتکب شده هیچ کس جنایات این کشور را در ویتنام، عراق و افغانستان فراموش نکرده است و اکنون نیز همه از همراهی این کشور با تروریست ها در منطقه آگاهند.

وی افزود: با همه فجایعی که امریکایی ها در اطراف و اکناف دنیا مرتکب شده اند مدعی دوستی با همه هستند و حقوق بشر دیگر کشورها را پالایش می کنند و حال آنکه سخیف تر از این سخنان نمی شود گفت.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: همه امریکا و دخالت هایش را در کشورهای جهان شناخته اند به ویژه حمایت امریکا از رژیم هایی که مستبد و خودکامه هستند.

آملی لاریجانی با اشاره به سفر ترامپ به عربستان تصریح کرد: رئیس جمهور امریکا در عربستان سعودی در مراسم رقص شمشیر شرکت کرد یعنی در کشوری که روی انتخابات را به خود ندیده است، اینها بزرگ ترین حامی استبداد و خودکامگی در منطقه و دنیا هستند.

وی افزود: با این حال جمهوری اسلامی ایران را که دارای بزرگ ترین دموکراسی و مردم سالاری دینی در منطقه و جهان است به خودکامگی و استبداد متهم می کنند.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: ما می دانیم که این اظهارات سران امریکا دیگر رنگی در دنیا ندارد، همه مردم در جهان و مردم عزیز ما سخافت این حرف ها را می شناسند و بهتر است سران امریکا به فکر تجدید نظر در راه و روش خود باشند، به ویژه آقای ترامپ که تازه کار است و حرف های سخیفی را در همه جا پراکنده می کند.





منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار