متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه کفش نامناسب برای دانش‌آموزان می‌تواند سبب اختلال در انگشتان پا، فرورفتن ناخن در گوشت، به وجودآمدن ضایعات پوستی و میخچه شود، گفت: برای دانش‌آموزان کفش بندی بخرید.
کد خبر: ۴۹۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱ 22 September 2017

به گزارش تابناک : دکتر غلامرضا نادری در ارتباط با ویژگی‌های کفش مناسب برای دانش‌آموزان اظهار کرد: دانش‌آموزان به خصوص در سن بلوغ باید حتما نسبت به انتخاب کفش مناسب دقت کنند تا سلامت پاهای آنها تهدید نشود.

 

وی افزود: برای انتخاب کفش مناسب باید به طول، عرض و عمق کفش توجه شود البته سایز کفش‌ها در کشورهای مختلف فرق دارد و سایزی که بیشتر مورد توجه مردم است طول کفش را مشخص می‌کند در صورتی که باید عرض کفش نیز مناسب پا باشد که در کشورهای پیشرفته این موضوع هم در انتخاب کفش دارای شاخص و پارامتر تعریف شده است.

 

این جراح مچ پا با اشاره به اینکه کفش نامناسب می‌تواند سبب اختلال در انگشتان پا، فرورفتن ناخن در گوشت، به وجودآمدن ضایعات پوستی و میخچه شود، گفت: در سنین جهش رشد یعنی کودکی و نوجوانی هر ۳ تا ۴ ماه سایز کفش باید تغییر کند چراکه اندازه پا در حال افزایش است.

 

نادری ادامه داد: سرعت رشد پا در سنین مختلف متفاوت است و زیر ۱۶ الی ۱۷ ماهگی هر سه ماه یکبار نیم سایز تغییر می‌یابد همچنین کفش کودکان پیش دبستانی و دبستانی در هر نیم سال تحصیلی ۲ بار باید تغییر کند.

 

برای دانش‌آموزان کفش بندی بخرید

وی با بیان اینکه کفش بنددار برای دانش‌آموزان مناسب‌تر است، گفت: کفش‌های بنددار به دلیل اینکه می‌توان تغییرات کوچکی در عرض کفش انجام داد و پا در آن احساس راحتی بیشتری کند مناسب‌تر است.

 

این جراح ارتوپدی خاطرنشان کرد: عمق مناسب برای کفش باید به صورتی باشد که کفش به انگشتان فشار نیاورد و عرض آن جلوگرد باشد همچنین بهتر است که قسمت رویه کفش از جنسی باشد که اجازه ورود و خروج هوا را بدهد و نباید کفش‌های دانش‌آموزان از جنس پلاستیک باشد.

 

نادری در ادامه به طرز نشستن صحیح دانش‌آموزان در کلاس اشاره کرد و گفت: نشستن باید به صورتی باشد که قوس‌های نرمال ستون فقرات حفظ شود و گودی کمر در تماس با محل نشستن باشد لذا ضرورت دارد که دانش‌آموزان کج ننشینند و قوز نکنند.

 

بهترین ورزش صبحگاهی برای دانش‌آموزان

وی ادامه داد: ورزش‌های مناسب صبحگاهی برای دانش‌آموزان نیز بهتر است شامل نرمش‌های عضلات قفسه سینه، دور گردن، شانه‌ها باشد همچنین در این زمینه شناکردن بسیار حائز اهمیت است اما به هیچ عنوان تمرین‌هایی را  که با وزنه انجام می‌شود، توصیه نمی‌کنیم.

 

این جراح ارتوپدی با اشاره به اینکه اختلالات ستون فقرات دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: این موارد حتما باید توسط پزشک معالج مورد بررسی قرار گیرد تا با اصلاح وضعیت و ستون فقرات مشکل درمان شود و اگر والدین نیز مشکوک به موردی همچون انحراف کوچک در سنین جهش رشدی شدند نیز حتما باید نسبت به درمان آن اقدام کنند چراکه این مسئله سبب آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شود.






منبع : سلامت 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار