رئیس شورای شهر مشهد گفت: توسعه شهر توس به عنوان یکی از اماکن گردشگری مشهد از برنامه مهم شورای پنجم است.
کد خبر: ۵۰۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸ 03 October 2017
به گزارش تابناک : محمد رضا حیدری ظهر سه شنبه در سمینار گردشگری و توسعه پایدار که در پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد اظهار کرد: توسعه و عمران توس به طور ویژه در شورای پنجم دنبال می شود و کمیسیون ویژه ای ایجاد شده تا بتوانیم از ظرفیت های توس برای ماندگاری بیشتر زائر با همکاری همه دستگاه ها استفاده کنیم.

وی افزود:چند نکته را در شورای شهر مشهد به آن تاکید کرده ایم که به صورت جهانی مطرح شده است و یک مورد آن موضوع ارتقا جایگاه شهر های بزرگ در مناسبات بین المللی است تا غیر از دولت ها شهر ها نیز نقطه تماس و ارتباط در سطح بین المللی باشند.

رئیس شورای اسلامی مشهد با بیان اینکه شهرها مستقل از دولت ها وارد مناسبات بین المللی می شوند برای اینکه بتوانند از ظرفیت ها و امکانات سیالی که در عرصه جهانی وجود دارد استفاده کنند گفت: یکی از بحث های مهم ما تقویت این دیپلماسی شهری است و باید این را یکی از الزامات جریان توسعه پایدار در حوزه گردشگری بدانیم و آن را فعال کنیم تا از طریق تبادلات فرهنگی و اقتصادی جایگاه مشهد در مقیاس جهان اسلام ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال  ۲۰۱۷ هم همین ارتقا مشهد بوده تصریح کرد: در این مورد کارهایی صورت گرفت و امیدواریم در ماه های باقی مانده از سال نیز با هماهنگی تمامی دستگاه ها فعالیت هایی را انجام دهیم.

حیدری ادامه داد: مفهوم دیگری که در حوزه شهرها وجود دارد رقابت پذیر شدن است، در راستای روابط بین الملل شاخص هایی کمی و کیفی در نظر گرفته شده و یک نمونه آن طرح این پرسش که چگونه شهرها بتوانند در یک رقابت نقش بالاتری را ایفا کنند، است. همچنین در حوزه کیفی فضای شهری برای افزایش بهره وری و ارتقا کیفیت زندگی در شورا کارهایی انجام شده و خصوصا برای گردشگران خارجی نیز برنامه هایی در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: خلاقیت و نو آوری همواره با فعالیت های جهاد دانشگاهی عجین و رکن ماندگاری آن نیز همین بوده است. انتظار ما از جهاد دانشگاهی به عنوان یک مجموعه خلاق این است که در حوزه کارهای نو و جدید پیشگام باشد.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار