مدیر امور پارلمانی شهرداری مشهد از بررسی پیش‌نویس لایحه‌ای در خصوص ساماندهی بهره‌برداری اصناف از پیاده‌روها در سیزدهمین جلسه این کمیته خبر داد.
کد خبر: ۵۰۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴ 04 October 2017
به گزارش تابناک : محمود شیررفیع اردکانی با اشاره به برگزاری سیزدهمین جلسه کمیته بررسی لوایح شهرداری مشهد، گفت: از جمله اهداف مطرح شده در سند چشم‌انداز شهر مشهد مقدس، ایجاد شهری با فضاهای فعال، سرزنده و خاطره‌انگیز برای شهروندان، زائران و گردشگران است. بدین منظور شهرداری مشهد می‌تواند با تاکید بر ویژگی‌های زیارتی و سیاحتی شهر و با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و ایرانی، از ظرفیت‌های بالقوه شهر مشهد برای ایجاد محیط‌های پویا و فرح‌بخش استفاده نماید.

وی اضافه کرد: در بسیاری از شهرهای جهان، بهره‌برداری صحیح از فضاهای شهری برای عرضه خدمات به شهروندان مرسوم بوده و این امر رضایت‌مندی مادی و معنوی شهروندان را به دنبال داشته است. 

مسئول کمیته بررسی لوایح شهرداری مشهد ادامه داد: در همین راستا، معاونت خدمات و محیط زیست شهری با عنایت به درخواست برخی اصناف عرضه‌کننده خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها درخصوص تجهیز و مبلمان معابر پیاده (چیدن میز، صندلی، گل، سایبان و مانند آن) مقابل واحد صنفی برای پاسخگویی و خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به مشتریان و همچنین ساماندهی چینش غیر رسمی و نامنظم فعلی، پیش‌نویس لایحه‌ای را تنظیم کرد که پس از بررسی آن در جلسه کمیته بررسی لوایح، با اصل موضوع بهره‌برداری اصناف از برخی پیاده‌روها موافقت شد. 

اردکانی تاکید کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و ضرورت بررسی ابعاد مختلف حقوقی و اجتماعی آن مقرر شد سازمان میادین با همکاری مدیریت حقوقی و مدیریت درآمدهای عمومی، ضمن بررسی و تدقیق کلیه ابعاد حقوقی موضوع، نوع تعامل با متقاضیان بهره‌برداری از پیاده‌روها (دریافت مبتنی بر بهای خدمات بهره‌برداری موقت، اجاره یا سایر موارد) و میزان بهای خدمات دریافتی را تعیین و به مدیریت امور پارلمانی ارائه نمایند تا در صورت تایید و جمع‌بندی نهایی، موضوع در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر ارسال شود.





منبع : شهرفردا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار