استاندار خراسان رضوی از حصول توافقات اولیه برای برقراری پرواز مشهد- چیمکند در آینده‌ نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۵۰۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 07 October 2017
به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان در بازگشت از سفر به قزاقستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای این سفر طرح‌ریزی و حصول توافقات اولیه‌ برای برقراری پرواز مشهد- چیمکند به‌منظور گسترش تعاملات بود و بر این اساس بنا شد طرف قزاقی این موضوع را دنبال کند که بعد از تایید دولت قزاقستان این خط پروازی به‌زودی برقرار خواهد شد.

وی ادامه داد: در آغاز این خط به صورت چند مسیره فعال خواهد بود، اما در آینده امیدواریم با افزایش مسافران این پرواز به صورت مستقیم انجام شود.

رشیدیان تصریح کرد: در راستای اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌های داخلی و برون‌نگری در اقتصاد، سال گذشته رشد خوبی در روابط اقتصادی با کشور قزاقستان داشتیم و توانستیم با رشد 34 درصدی صادرات خود به این کشور را به 46 میلیون دلار برسانیم که این موضوع نشان دهنده این است که قزاقستان می‌تواند بازار خوبی برای صنایع و تولیدات خراسان باشد.

وی با اشاره به اینکه این سفر در راستای خواهرخواندگی دو استان خراسان رضوی و تاتارستان روسیه انجام گرفت، خاطرنشان کرد: در آغاز این سفر نمایشگاهی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی استان و سایر نقاط کشورمان در آلماتی داشتیم و در آنجا با شهردار آلماتی دیداری کرده و در خصوص همکاری‌ها و نقشی که پیمانکاران ایرانی می‌توانند در پروژه‌های زیربنایی و روبنایی و طرح‌های توسعه شهری آلماتی داشته باشند به گفت‌وگو پرداختیم. 

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: همچنین با توجه به روابط خوبی که بین پارک علم و فناوری خراسان و پارک علم و فناوری آلماتی وجود دارد، بازدیدی از آن داشتیم و جلساتی در جهت تعمیق و گسترش کارها با آن‌ها برگزار کردیم.

وی عنوان کرد: در سفر به قزاقستان جنوبی نیز در خصوص افزایش همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌ صنعت و تولیدات مشترک برای بازارهای داخلی قزاقستان و همچنین صادرات به کشورها و بازارهایی که می‌تواند از آنجا صورت گیرد، گفت‌وگوهای خوبی انجام گرفت.

رشیدیان افزود: در این رابطه استاندار قزاقستان جنوبی پیشنهاداتی برای استفاده از ظرفیت‌های شهرک صنعتی و مناطق آزاد آن‌ها و ارائه تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری در آن مناطق برای تجار ایرانی پیشنهاد داد.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی و دامداری هم مذاکرات خوبی با طرف قزاقستانی صورت گرفت، اظهار کرد: با توجه به شرایط ما در حوزه کشاورزی و کمبود آب در خراسان موضوع کشت فراسرزمینی در کشور قزاقستان مورد بحث قرار گرفت و بنا شد این مطلب به صورت جدی‌تر پیگیری شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه ترانزیت و بهره‌گیری از ظرفیت راه‌آهن دو کشور مذاکراتی برای افزایش همکاری‌ها انجام شد، افزود: همچنین از جمله مسائل و مشکلاتی که بسیاری تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی را آزار می‌داد موضوع سهولت در صدور ویزا و اقامت و تعرفه‌های ترجیحی گمرک و مسائل بانکی بود که در این رابطه هم گفت‌وگوهای خوبی را داشتیم و طرف قزاقستانی قول پیگیری برای رفع مشکلات را داد.

وی اضافه کرد: در مجموع ظرفیت بسیار خوبی در کشور قزاقستان وجود دارد از جمله در همکاری‌های فرهنگی با توجه به اینکه مشهد مقدس در سال 2017 پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی معرفی شده بود در خصوص همکاری‌های فرهنگی چه در حوزه مسائل دانشگاهی و تبادل دانشجو و استاد و چه در موضوع فرصت‌های تحقیقاتی مذاکراتی صورت گرفت و امیدواریم به گسترش تعاملات و ارتباطات منجر شود.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار