استاندار یزد گفت: دستگاه ها باید تسهیل گر بوده و برای ارائه مجوز به صنوف به گونه ای تصمیم گیری کنند که یک صنف 2 بار برای دریافت یک مجوز اقدام نکند.
کد خبر: ۵۰۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 15 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»سیدمحمد میرمحمدی  در جلسه شورای برنامه ریزی استان یزد با تأکید بر اینکه باید در ارائه مجوزها و بررسی وضعیت اصناف به گونه عمل شود که یک واحد در دست اندازهای اداری دچار مشکل نشود ، افزود: از سوی دیگر اعمال نظر وزارت صنعت و استاندارد در دادن مجوز به صنوف ضروری است که باید مدنظر باشد و رعایت شود.
رئیس شورای برنامه ریزی استان یزد اضافه کرد: درباره ثبت قراردادها نیز کارها به صورت تکمیلی از طریق نماینده دستگاهها در صنوف پیگیری شود و فاصله بین دادن مجوز و بررسی قراردادها کاهش یابد.
میرمحمدی با تأکید بر لزوم استانداردسازی آسانسورها تأکید کرد : گرفتن هزینه از سازندگان آسانسور خوب است چون فرد خریدار آسانسور وقتی هزینه ای پرداخت کرده باید بتواند وسیله استاندارد داشته باشد.
وی بر لزوم دقت نظر همه دستگاه ها در رعایت مباحث استانداردسازی به تناسب اعتبارات در اختیار تاکید و خاطرنشان کرد: مبحث استانداردسازی اماکن و لوازم و تولیدات مصرفی و هر آنچه که در ارتباط با مردم قرار دارد، یکی از مهمترین مباحثی است که همه باید اصول و ضوابط آنرا رعایت کنند و اداره کل استاندارد استان نیز باید همچون گذشته در این راستا، نظارت دقیق و راهنمایی های لازم را انجام دهد.
استاندار یزد گفت: همه نهادها و دستگاه ها در استان یزد، امسال از حداکثر اعتبارات ممکن برای استانداردسازی استفاده کنند تا برای سال آتی اعتبارات لازم در این خصوص پیش بینی شود.
در ادامه این جلسه مدیرکل استاندارد یزد به مناسبت روز جهانی استاندارد در تشریح فعالیت های این مجموعه در دولت گفت: موارد استاندارد از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید از 13هزار مورد به 35هزار مورد افزایش یافته است.
محمدحسین ماجدی ، شعار روز جهانی استاندارد را ' استانداردها، شهرها را هوشمندتر می کنند' اعلام کرد و افزود: برای نخستین بار پوستر مربوط به این شعار جهانی، توسط یک طراح ایرانی تهیه شده و در سراسر جهان به نمایش در آمده است.
وی با بیان برخی سخت گیری ها برای رعایت جدی استاندارد در این اداره کل تصریح کرد: در همین راستا تعداد آزمایشگاه های همکار استاندارد با سختگیری ها مبنی بر رعایت اصدل همکاری های استانداردسازی از 54 واحد به 30واحد کاهش یافته است
این مسئول تشدید نظارت بر آسانسور هتل های توریست پذیر و وسایل شهربازی ها را یادآور شد و افزود: وظایف استاندارد براساس قانون تعیین شده اما بر مبنای بند 24 سیاست های اقتصاد مقاومتی درصصد گسترش استانداردسازی بویژه در مدارس ، اماکن ورزشی ، شهربازی ها و آسانسورها هستیم.
وی ادامه داد: استاندارد مجموعه ای نظارتی و حاکمیتی است ولی برای جلوگیری از عواقب قضایی برای مسئولان و مدیران تلاش می کند تا استانداردسازی در این بخش ها گسترش یابد تا در آینده شاهد صدور حکم پنج سال حبس برای هیچ شهرداری نباشیم.
در ادامه این جلسه علمدار مدیرکل صنعت ،معدن و تجارت یزد نیز با بیان تشدید نظارت های این مجموعه بر استانداردسازی آسانسورها گفت: مجوز 11 شرکت آسانسور استان به منظور بروزرسانی آنها لغو شد که تنها 4 شرکت دوباره با رعایت استانداردها برای دریافت مجوز جدید اقدام کردند.
در بخش پایانی این جلسه رئیس سازمان پس از برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه، میزان تخصیص اعتبارات استانی 1396 را تاکنون معادل 46.7 درصد و میزان آن را 169 میلیارد تومان از مجموع اعتبار 362 میلیارد تومانی استان اعلام کرد.
در این نشست، ' رعایت تمامی استانداردهای لازم از سوی نهادها و دستگاه ها برای همه اماکنی که در حال ساخت هستند و استانداردسازی اماکنی که قبلا ساخته شده، به تناسب اعتبارات و امکانات' مصوب شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار