معاون دادستان مشهد گفت: دادستانی مشهد در صورت عدم دریافت مجوزهای قانونی تاکسی‌های اینترنتی تا مهلت مقرر براساس قانون برای تعطیلی آن‌ها اقدام می‌کند.
کد خبر: ۵۰۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 16 October 2017
به گزارش تابناک : قاضی محمد بخشی محبی در زمینه فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اظهار داشت: در شرایط فعلی در جامعه استفاده از فناوری‌های جدید سبب ارائه خدمات مناسب‌تر شده و ما نیز باید در زمینه توسعه آن کمک کنیم.

وی افزود: در حوزه تاکسی‌های اینترنتی براساس قانون متولی اصلی شهرداری‌ها هستند و بحث فناوری‌های جدید نباید سبب شود که ما مسوولیت قانونی شهرداری‌ها را نادیده بگیریم.

قاضی بخشی محبی بیان کرد: مدیریت، ساماندهی و نظارت تاکسی‌های اینترنتی براساس قانون در اختیار شهرداری‌ها قرار دارد و باید شهرداری را متولی و ناظر آن ببینیم و از شهرداری هم پاسخ بخواهیم.

معاون دادستان مشهد تصریح کرد: شورای چهارم شهر مشهد آیین‌نامه تاکسی‌های اینترنتی را تدوین و تصویب کرد و مورد تایید فرمانداری مشهد نیز قرار گرفت و براساس آن باید رانندگان این تاکسی‌ها مدارک لازم را ارائه داده و شناسایی شوند تا بتوانیم در صورت دریافت شکایت شهروندان فرد را در کوتاه‌ترین زمان شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس ماده 87 نظام صنفی، تمامی افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند باید مجوزهای لازم را دریافت کنند و اگر شخصی در حوزه تاکسی‌های اینترنتی در مهلت قانونی که تا پایان مهرماه سال جاری است؛ مجوزهای قانونی را از ناحیه پلیس و شهرداری دریافت نکند ما با درخواست پلیس و شهرداری مانع از فعالیت آن می‌شویم و دادستانی نیز به بر اساس قانون به صورت جدی برای تعطیلی آن‌ها اقدام می‌کند.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار