مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: همه دستگاههای بازی مشمول استاندارد اجباری در پارکهای آبی این استان دارای تاییدیه استاندارد هستند اما این به معنای رخ ندادن هیچ مصدومیتی در این مکانها نیست.
کد خبر: ۵۰۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 16 October 2017
به گزارش تابناک : علیرضا جمیع روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز استاندارد افزود: برخی تجهیزات بازی که نتوانستند گواهینامه بازرسی را از شرکت بازرسی دریافت کنند پلمب شده و غیرقابل استفاده هستند. 
وی ادامه داد: امسال 493 فقره تجهیزات شهربازی غیراستاندارد توقیف شد لذا می توان گفت همه وسایل بازی فعال و مشمول استاندارد اجباری تاییدیه مورد نظر را دریافت کرده اند.
مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: پارسال 95 فقره اعلام جرم از واحدهای متخلف و تولیدکننده محصولات غیراستاندارد از سوی این اداره به محاکم قضایی اعلام شد. برای 39 مورد رای صادر شد و 56 فقره نیزدر دست اقدام است. این آمار از ابتدای امسال تاکنون 29 فقره بوده که چهار پرونده آن رسیدگی و مختومه شد.
وی افزود: درپی تخلفات روی داده در سال جاری 34 خط تولید واحدهای متخلف پلمب شدند و به دلیل عدم رعایت شاخصهای مورد نظر این اداره محصولات غیراستاندارد متنوعی از 22 واحد تولیدی از قبیل کمپوت ، کنسرو، فلیتر هوا، سیلندرهای اکسیژن و عایقهای رطوبتی ازابتدای سال 96 تا امروز امحا شده اند.
جمیع ادامه داد: پارسال ابطال و تعلیق پروانه استفاده از نشان استاندارد برای واحدهای تولیدی و خدماتی به ترتیب 272 و 35 مورد بود. این آمار در شش ماه نخست امسال به ترتیب 14 و 21 مورد بوده است.
وی گفت: ابطالهای سال 95 بیشتر به دلیل تعطیل بودن و عدم فعالیت واحدهای تولیدی بوده است در حالی که ابطالهای پروانه در نیمه نخست امسال به دلیل عدم کیفیت است.

* جعل 240 تاییدیه استاندارد آسانسور
مدیرکل استاندارد خراسان رضوی همچنین گفت: بازرسی و نظارت بر کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی و کارخانه ها بر عهده مسئولان کنترل کیفیت مستقر در آن واحدها است. به نهاد تصمیم گیر در تهران پیشنهاد داده ایم که حقوق این افراد از سوی شخص ثالث و نه واحد تولیدی ارائه شود تا مشکلی در ارائه گزارشها و نظارت بر خط تولید ایجاد نشود.
وی به سوءاستفاده پرسنل یک شرکت بازرسی آسانسور در مشهد اشاره و بیان کرد: با تبانی با یک شرکت نصب آسانسور اقدام به جعل تاییدیه استاندارد آسانسور نموده و شرکت نصاب نیز با ارائه برگه مجعول تاییدیه به شهرداری موجب صدور پایان کار ساختمان برای مالکان شده بود.
جمیع افزود: پس از پیگیری پلیس آگاهی، دادگستری و استاندارد مشخص شد 240 فقره تاییدیه جعلی توسط متخلفان توزیع شده است. شهرداری با همه 240 مالک آسانسور مکاتبه و آنان را برای دریافت تاییدیه استاندارد به شرکت بازرسی دارای صلاحیت معرفی کرده است.
وی به دستگیری دو نفر در همین ارتباط اشاره و بیان کرد: سالانه 13شرکت بازرسی برای حدود دو هزار و 500 آسانسور تاییدیه استاندار صادر می کنند که از این میزان حدود 10 درصد به صورت تصادفی توسط شرکتی دیگر از تهران مورد بازبینی و بازرسی مجدد قرار می گیرد. پارسال این بازرسیها موجب لغو فعالیت یک شرکت بازرسی در مشهد شد.
مدیرکل استاندارد خراسان رضوی در خصوص نظارت بر جایگاههای سی.ان.جی نیز گفت: 180 جایگاه در استان وجود دارد که باید در 16 مولفه از اداره استاندارد تاییدیه بگیرند. هم اکنون 95 درصد این مراکز موفق به دریافت همه این تاییدیه ها شده اند. از ادامه فعالیت پنج درصد جایگاههای سوخت فاقد استاندارد نیز تا زمان دریافت 16 مولفه استاندارد با مشارکت استانداری و شرکت نفت جلوگیری شده است.
هزار و 730 واحد تولید و خدماتی در خراسان رضوی تحت نظارت اداره کل استاندارد هستند. تاکنون دو هزار و 344 پروانه اجباری و 300 پروانه تشویقی برای محصولات این واحدها صادر شده است.






منبع : ایرنا 
برچسب ها: پارک آبی ، شهر مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار