وزیر خارجه آمریکا از کشورهای تحریم کننده قطر به سرکردگی عربستان انتقاد کرد.
کد خبر: ۵۱۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷ 20 October 2017
به گزارش تابناک : رکس تیلرسون -- وزیر امور خارجه آمریکا -- با اعلام اینکه درباره حل بحران خلیج فارس بدبین است از « گروه چهار جانبه » تحت هدایت عربستان سعودی که از گفتگو با قطر خودداری می کنند، انتقاد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا که قرار است اوایل هفته آینده به غرب آسیا (خاورمیانه) سفر کند در مصاحبه ای گفت من هرگز منتظر حل و فصل سریع بحران نیستم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یک ماه قبل پیش بینی کرده بود این بحران بی سابقه خیلی سریع حل و فصل شود.

تیلرسون اوایل هفته آینده با ماموریت جدید به ترتیب به ریاض و دوحه پایتخت های عربستان و قطر سفر می کند. سفر نخست او در ماه ژوئیه برای آشتی دادن قطر با چهار همسایه عرب خود عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر شکست خورد.

عربستان و متحدانش اوایل ماه ژوئن روابط با قطر را قطع و آن کشور را به حمایت از تروریسم و نزدیک شدن به ایران متهم کردند. قطر هر نوع حمایت از گروه های تروریستی را رد و این کشورهای عربی را به تلاش برای نفوذ در حاکمیت خود متهم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت به نظر می رسد در برخی طرف ها اراده ای برای گفتگو دیده نمی شود. رهبران این چهار کشور باید اعلام کنند چه زمانی می خواهند با قطر گفتگو کنند چون موضع دوحه در این زمینه کاملا شفاف است و برای آغاز گفتگو آمادگی دارد.

به گفته تیلرسون، نقش آمریکا این است که باز بودن کانال های ارتباطی را تضمین کند و اینکه پیام هایی که فرستاده می شود بد تفسیر نشود.

وی تاکید کرد ما آماده ایم آنچه را که لازم است عمل کنیم تا شرایط برای نزدیک شدن مواضع فراهم شود اما در این شرایط همه چیز به رهبران این کشورها بستگی دارد.






منبع : خبرگزاری فرانسه 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار