استاندار خراسان رضوی برنامه بازدید این هفته ی خود از حاشیه شهر مشهد مقدس را به سرکشی از پروژه های شهرداری، اختصاص داد.
کد خبر: ۵۱۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 21 October 2017
به گزارش تابناک : علی رضا رشیدیان هدف از بازدیدهای هفتگی خود را پیگیری روند اجرای پروژه های دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف، در حاشیه ی شهر مشهد مقدس عنوان کرد.
وی تاکید کرد:  هیچ رغبتی به گسترش حاشیه نشینی در شهر مقدس مشهد نداریم و در عین حال با توجه به شکل گیری این پدیده؛ برای ساماندهی و توانمند سازی ساکنان این مناطق تلاش می کنیم.  
استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: همت تمامی مسئولان این است که مردم این مناطق و سکونتگاه های غیر رسمی در حاشیه شهرها از مزایای زندگی شهری برخوردار باشند. 
رشیدیان ادامه داد: آنچه مهم است این که به طور حتم، زندگی شهری دارای هزینه هایی است که باید بخشی از آن از طریق مشارکت خود مردم و ساکنان این مناطق تامین شود.
وی گفت: برنامه ریزی و اقدامات بسیار موثر و مطلوبی برای ارتقای خدمت رسانی به شهرهای کوچک و روستاهای استان به منظور پایداری، تثبیت جمعیت و جلوگیری از حاشیه نشینی صورت گرفته است.  
استاندار خراسان رضوی، اقدامات انجام شده از سوی شهرداری در خصوص بازگشایی معابر، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر اصولی و خلاف ضابطه، احداث فضاهای سبز و ... را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: دستگاه های خدماتی، زیربنا و روبنایی می بایست به کمک شهرداری بیایند تا روند خدمت رسانی تسریع شود. 
رشیدیان ساماندهی مشاغل مزاحم و انتقال این گونه صنوف به خارج از شهر را ضروری دانست و تاکید کرد: باید تلاش ها به گونه ای باشد تا شرایط زیست مناسب و درخور شان مردم، در شهر بهشت فراهم شود. 
گفتنی است؛ استاندار خراسان رضوی از پروژه ی آماده سازی 44 هکتاری اراضی اسماعیل آباد، احداث فاز یک بلوار شهید طرحچی و مجتمع ساماندهی مشاغل مزاحم در خین عرب، احداث مجتمع ورزشی آبی توس و پارک محلی، مجتمع علمی _ فرهنگی آیت الله علم الهدی در میدان معراج و سوله های نگین در جاده پرکند آباد در حاشیه شهر بازدید کرد. 





منبع : پایگاه وزارت کشور 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار