دبیر جمعیت امام حسن‌(ع) خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر ۳۰ دانش‌آموز را شناسایی کرده تا این دانش‌آموزان سفیران فرهنگی ما در حاشیه‌شهر باشند و به نقطه‌ای برسیم که این دانش‌آموزان عامل فرهنگ‌ساری باشند.
کد خبر: ۵۱۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 22 October 2017
به گزارش تابناک : هادی جویباری‌مقدم دبیر جمعیت امام حسن‌(ع) خراسان‌رضوی با حضور در ارتباط با اقدامات و فعالیت‌های جمعیت امام حسن(ع) پاسخگوی سوالات خبرنگار بود که متن آن را در ادامه می‌خوانید:

جمعیت امام حسن(ع) با توجه به چه هدفی تشکیل شده است؟

جویباری: باتوجه به بستر اجتماعی که در حاشیه‌شهر و محرومیت که وجود داشت، دیده شد و از سمتی پتانسیل که گروه دانشجویی دارند و تاکنون به‌صورت سازماندهی شده اقدامی انجام نشده بود و گروه‌های دانشجویی اقداماتی را که انجام می‌دادند به‌صورت پروژه‌ای است و اقدامی که این جمعیت انجام می‌دهد این است که گروه‌های جهادی و دانشجویانی که قصد انجام اقداماتی را دارند را سازماندهی کند تا اقدامات با برنامه انجام شود.

اقدامات جمعیت امام حسن(ع) در چه حوزه‌هایی است؟

جویباری: جمعیت امام حسن(ع) در عرصه‌های پزشکی، مددکاری، آموزشی و اشتغال‌زایی و عرصه‌های فرهنگی فعالیت می‌کنیم. نیروهایی به جمعیت امام حسن(ع) اعلام آمادگی کرده تا نیروی کار را به آن‌ها معرفی کرده تا آنان اشتغال افراد در حاشیه‌شهر را تامین ‌کنند.

هدف اصلی این جمعیت در حال حاضر روی افراد مستعد تحصیلی در حاشیه شهر و دختران و پسران در مقطع دبیرستان و حمایت خانواده این دانش‌آموزان است تا دانش‌آموزان مستعد از تحصیل بازنمانند.

در حوزه اشتغال چه اقداماتی انجام داده و آیا فعالیت شما فقط در حاشیه شهر مشهد است؟

جویباری: پیگیر هستیم تا واحدهای تولیدی که فاز عملیاتی ندارند را با ایجاد مکانی در حاشیه شهر افراد حاضر در این مناطق را مشغول به کار کنیم. همچنین در حال حاضر در شهرستان‌های تربت حیدریه و کاشمر نیز فعالیت داریم.

در طرح ابتدایی شما در ارتباط با حاشیه‌شهر در حال حاضر چند دانش‌آموز زیر پوشش هستند؟

جویباری: خانواده دانش‌آموزان مستعد حمایت مالی شده و از طرفی حمایت آموزشی از جمله کلاس کنکور دارند و از طریق خیران به خانواده‌های دانش‌آموزان را کمک می‌شود. اگر فردی در خانواده این دانش‌آموزان توانایی اشتغال داشته باشد نیز برای او بستر اشتغال را فراهم کرده و اگر این فرد مادر خانواده باشد او را از خانواده جدا نکرده و به اشتغال‌های خانگی برای وی ایجاد می‌کنیم.

برنامه‌ریزی‌های جمعیت امام حسن(ع) بلندمدت و در حال حاضر 30 دانش‌آموزی را شناسایی کرده تا این دانش‌آموزان سفیران فرهنگی ما باشند و به نقطه‌ای برسیم که این دانش‌آموزان عامل فرهنگ‌سازی باشند.  برای هر دانش‌آموز 5 نفر درگیر هستند که شامل کمیته روانشناس، فرهنگی، آموزش 2 نفر و یک رابط است.

شناسایی دانش‌آموزان و افراد در حاشیه‌شهر چگونه انجام می‌شود؟

جویباری: در حال حاضر همت‌آباد و اسماعیل‌آباد شناسایی کرده و تمامی پتانسیل خود را در این مناطق گذاشته در کل منطقه در ارتباط با شناسایی چند راه حل داریم، گروه‌ها، ارگان‌ها و افراد حاضر در منطقه و شناسایی در مراسماتی که برگزار می‌کنیم و سپس صحت سنجی را در ارتباط با افراد شناسایی شده انجام می‌دهیم.

یکی از مشکلات ما نداشتن مکانی برای استقرار با توجه به مشکل مالی است چرا که تیم پزشکی داریم که به ما کمک کنند و کمیته اشتغال زایی است که نیاز به مکان دارند. طرح ارمغان مهر برای کمک به مردم حاشیه شهر مشهد به کودکان محروم کمک کنیم در 10 روز حدود 4 میلیون تومان جمع آوری کردیم.

با چه سازمان‌های همکاری می‌کنید و بیشتر مشکلات حاشیه‌شهر را در ارتباط با چه موضوعاتی است؟

جویباری: جمعیت امام حسن(ع) به تازگی راه‌اندازی شده و با کمیته امداد همکاری داشته و همچنین و با خیریه‌های متعددی در ارتباط هستیم. مردم همت آباد و اسماعیل آباد مشکل فاضلاب و آب خوردن دارند و مشکل دیگر عدم آسفالت شدن خیابان‌ها است.

انشاءالله بتوانیم حمایت مسئولانی را داشته و موازی‌کاری‌های انجام شده در حاشیه‌شهر سازماندهی شود چراکه موازی‌کاری سبب ایجاد بن‌بست می‌شود. پتانسل دانشجویی وارد شده و از مشکلات که داریم این است که نباید زمان زیادی برای درگیری‌های کاغذبازی صرف کنیم بلکه باید تمام انرژی را روی فعالیت بگذاریم.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار