مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: مقررشده طرح‌های تفصیلی برای کل شهر مشهد برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت هم‌زمان تایید دریافت کند.
کد خبر: ۵۱۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 23 October 2017
به گزارش تابناک : بهاره بزرگمهر درخصوص وضعیت شهرسازی مشهد اظهار کرد: شورای اسلامی شهر مشهد با درک این موضوع که توسعه شهر نیازمند یک برنامه است، محوریت کار را بر عهده گرفته و قرار است با هماهنگی بین کمیسیون ماده ۵، شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد، این امر تسهیل گردد.
وی افزود: امید است با تحقق این موضوع تا پایان سال جاری شاهد تصویب طرح‌های تفصیلی باشیم که گره‌گشای مشکلات شهر خواهد بود.
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه وضعیت معماری ایرانی اسلامی در این کلانشهر خوب نیست، گفت: با توجه به اینکه مشهد شهری مذهبی است، نمود و بروز این امر چندان چشمگیر نیست.
بزرگمهر با بیان اینکه کارفرماها در امر نماهای شهری دخیل هستند، توضیح داد: مردم در کنار مهندسان تاثیرگذار هستند. همچنین مجموعه قانونگذاری و مدیریت شهری نیز دخیل است و ابزار قانونی ضمانت اجرا دارای اهمیت است.
وی با تاکید بر اینکه این حساسیت‌ها پیرامون منظر شهری چند سالی است در مجموعه مدیریت شهری ایجاد شده، گفت: در حال حاضر موضوع با دقت و حساسیت دنبال می‌گردد که این امر جای امیدواری دارد.
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص ساماندهی منظر شهری ادامه داد: در سال ۸۵ شورای عالی شهرسازی و معماری به این موضوع ورود پیدا کرد و مصوبه‌ای با عنوان مصوبه سیما و منظر داشت.
بزرگمهر ادامه داد: موضوع تابلوها، تبلیغات شهری، نماها، تونل شهری، کف‌سازی و غیره در این مصوبه لحاظ شده بود.
وی، نقش شهرداری‌ها در خصوص سیما و منظر شهر را نقش مواجه اولیه دانست و گفت: راه و شهرسازی نقش حمایتی در این موضوع دارد و به همین دلیل نیز شهرداری مشهد در دور جدید بر موضوع ساماندهی تابلوها تمرکز کرده است.
وی به وجود برخی چالش‌ها در این حوزه اشاره کرد و بیان داشت: برخی صنوف یا مراکز متعدد تصمیم‌گیری پیرامون این امر از چالش‌های پیش رو است.
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص مناسب‌سازی معابر ویژه معلولان تاکید کرد و اظهار داشت: در این خصوص قانون کم نداریم و سالها است به موضوع پرداخته شده است. باید با فرهنگ‌سازی و بالابردن ضمانت‌های اجرایی هنگام صدور پروانه و پایانکار این امر را محقق کرد.






منبع : ایمنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار