رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: 80 درصد زعفران کشور در خراسان تولید می‌شود و بیشترین تمرکز زعفران ما در شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه، کاشمر، گناباد، خواف، رشتخوار، مشهد و شهرستان‌های اطراف آن خواهد بود.
کد خبر: ۵۲۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 06 November 2017

به گزارش تابناک : مجتبی مزروعی اظهار کرد: برداشت زعفران آغاز شده و با توجه به اینکه سال گذشته بعضی از مزارع ما را سرما زد، امکان دارد تولیدات زعفران از سال گذشته بهتر باشد.

وی با بیان اینکه برای موضوع جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکننده و برقرای آرامش و تعادل در بازار طرح حمایتی خرید زعفران را اجرا خواهیم کرد، گفت: همچنین قیمت کف را برای پوشال و نگین زعفران لحاظ کرده‌ایم. مثلا قیمت پوشال کیلویی 4300 و نگین کیلویی 5400 است، با این قیمت جنس کشاورز را تحویل می‌گیریم و بعد از آنالیز و آزمایشی که مورد تایید قرار گرفت، 40 درصد وجه آن را به کشاورز پرداخت می‎کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: الباقی محصول در بورس عرضه خواهد شد و از آن قیمت کف که تعیین کرده بودیم، به میزان بالاتری در بازار به فروش خواهد رسید و در فاصله زمانی سه ماهه باقی وجه به کشاورز پرداخت خواهد شد.

مزروعی افزود: این طرح به دلیل آن است که قیمت زعفران از آنچه که ما تعریف کرده‌ایم در بین بازارهای داخلی و خارجی پایین‌تر نیاید و تولیدکننده و تجار و بازرگانان از امنیت و آرامش برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه 82 هزار هکتار سطح زیرکشت ماست، تصریح کرد: 80 درصد زعفران کشور ایران در خراسان تولید می‌شود و بیشترین تمرکز زعفران ما در شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه، کاشمر، گناباد، خواف، رشتخوار و مشهد و شهرستان‌های اطراف آن خواهد بود.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار