هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای نسبت به بارش های برف و باران همراه با رعد و برق و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در این استان هشدار داد.
کد خبر: ۵۲۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 11 November 2017
به گزارش تابناک : طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از عصر فردا، یکشنبه، این استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار و بارش‌ زا قرار می گیرد که پیامد آن کاهش محسوس دما، بارش های همراه با وزش باد به نسبت شدید و گاهی شدید است.
بر این اساس آغاز بارشها از عصر یکشنبه هفته جاری به شکل رگبار توام با رعد و برق و از ناحیه شمال غرب و جنوب شرق استان خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود که به طور متناوب تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد یافت.
طبق گزارش مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی، با توجه به رگباری بودن بارشها، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها بویژه در ناحیه شمال و شمال غرب استان وجود دارد.
براساس این گزارش از اواخر وقت روز یکشنبه با نفوذ جریانات شمالی کاهش محسوس دما بین 8 تا 10 درجه در خراسان رضوی حادث خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود ضمن ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته جاری، در نواحی سردسیر و کوهستانی دمای حداقل شبانه به کمتر از صفر درجه سلسیوس نیز برسد.
این در حالی است که از اوایل وقت روز دوشنبه این هفته بارشها در نواحی سردسیر و کوهستانی تبدیل به باران و برف خواهد شد.
به دنبال بارش برف و باران در محورهای کوهستانی، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، از روز یکشنبه تا پایان هفته جاری احتمال لغزندگی و کاهش دید به علت تشکیل مه، بارش و کولاک و اختلال در شبکه حمل و نقل استان خراسان رضوی دور از انتظار نخواهد بود.
خراسان رضوی از ابتدای پاییز امسال بارندگی محسوسی نداشته، اما بر اساس پیش بینی های هواشناسی، تا پایان فصل جاری بارندگی این استان در برخی مناطق به میانگین هرساله خواهد رسید و البته در برخی مناطق نیز زیر نرمال خواهد بود.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار