معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: 27هزار میلیارد ریال طرح صنعتی در این استان آماده افتتاح و آغاز بهره برداری است.
کد خبر: ۵۲۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 20 November 2017
به گزارش تابناک : سیدجواد حسینی روز دوشنبه در همایش نمایندگان کارگان استان به مناسبت روز 29 آبانماه، سالگرد تصویب قانون کار افزود: قرار است بهره برداری از این طرح ها با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران آغاز شود.
وی عنوان کرد: همچنین تا پایان امسال 105 هزار میلیارد ریال طرح صنعتی دیگر در استان آماده بهره برداری می شود که زمینه اشتغال زایی خوبی را ایجاد می کند.
وی با اشاره به وضعیت کارگری و اشتغال استان گفت: امروز در خراسان رضوی یک هزار و 100 تشکل کارگری فعال است و 800 هزار کارگر در 200 هزار واحد تولیدی و خدماتی فعالیت می کنند.
حسینی افزود: در واقع 49 درصد اشتغال این کارگران در واحدهای توزیعی، 18 درصد تولیدی و 34 درصد دیگر خدماتی است.
وی عنوان کرد: امروز خراسان رضوی از نظر اشتغال رتبه سوم کشور را دارد و هفت درصد اشتغال کشور در این استان است.
حسینی با بیان اینکه روند ایجاد و توسعه اشتغال در دولت تدبیر و امید در خراسان رضوی روند افزایشی دارد، گفت: تنها از تابستان سال 95 تا تابستان امسال 184 هزار فرصت شغلی جدید در حوزه های مختلف در استان ایجاد شده که معادل 23 درصد اشتغال ایجاد شده کشور در این سال است.
وی افزود: امروز هدفگذاری دولت برای حل مساله اساسی کشور یعنی تولید و اشتغال و نیز آسیب های اجتماعی است که در حوزه آسیب های اجتماعی در استان در قالب 90 طرح بیش از 50 میلیارد ریال طی امسال به استان اختصاص یافته است.
وی افزود: مساله دیگری که می تواند منبع آسیب های اجتماعی هم باشد معضل اشتغال است که بیشترین اعتبارات را دولت در این حوزه گذاشته و در برنامه ششم توسعه کشور هم رشد اقتصادی هشت درصدی کشور را برنامه ریزی کرده که در خراسان رضوی این رشد 8.7 درصد است.
وی گفت: بر این مبنا رشد اشتغال در استان باید 4.56 درصد پیش بینی شود به گونه ای که سالانه 87 هزار فرصت شغلی جدید در خراسان رضوی ایجاد شده و نرخ بیکاری هم در پایان این برنامه به هفت درصد برسد.
وی با بیان اینکه طی این مدت نرخ بیکاری 14 درصدی استان به 10.1 درصد رسیده است، افزود: لازمه تحقق کاهش بیکاری و رشد اقتصادی پیش بینی شده، سرمایه گذاری و ارتقای بهره وری است که در این میان از کل رشد اقتصادی 8.7 درصدی برای استان 35 درصد آن باید مبتنی بر ارتقای بهره وری باشد.
معاون استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در این میان نقش 800 هزار کارگری که در 200 هزار واحد تولیدی استان مشغول به کار هستند در ارتقای بهره وری بسیار شاخص و مهم است.
حسینی در این میان بر تغییر نوع نگاه به کارگر تاکید و عنوان کرد: امروز مفهوم کارگر تغییر یافته و کارگر فردی دارای مهارت، دانش و تجربه تولید و مشاور کارفرماست و بیش از هر زمان می تواند این بهره وری را محقق کند.
وی تصریح کرد : در واقع اگر نگاه به کارگر تغییر کند و او را به عنوان عامل موثر و محوری در بهره وری و اشتغال بدانیم، قانون کار نه تنها تعطیل نمی شود که تقویت هم خواهد شد .
حسینی افزود: قانون کار مترقی است و 100 درصد با تعطیلی روح و جوهره قانون کار مخالفیم و در این میان اگر اصلاحی هم قرار است در آن انجام شود باید با نظر تشکل های کارگری باشد.
وی ادامه داد: امروز در استان در قالب ستاد تسهیل، ستاد بهینه سازی و کمیسیون کار و کارگری و نیز میز کارگری تلاش می شود مسائل و معضلات موجود در این حوزه با همفکری مرتفع شود.
وی اظهار کرد: در دوران دولت تدبیر و امید، برگزاری دوره های تخصصی و عمومی برای بهداشت محیط کار و ایمنی آن 381 درصد افزایش داشته که خود موجب کاهش آسیب ها و خطرات در محیط های کارگری شده است.
اکنون 800 هزار کارگر در 200 هزار واحد تولیدی و صنعتی استان خراسان رضوی مشغول به کار هستند. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار