مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار گرفت.
کد خبر: ۵۲۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 22 November 2017
به گزارش تابناک : حمید صالحی افزود: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، میانگین شاخص کلی کیفیت هوای صبح امروز مشهد با 120 پی.اس.آی در وضعیت هشدار است. 
وی با بیان اینکه در مدت مشابه دیروز نیز میانگین شاخص کیفیت هوا در مشهد 105 پی.اس.آی بود، اظهار کرد: مقایسه غلظت آلاینده ها حاکی از آن است که بر غلظت تمام آلاینده ها در این شهر نسبت به روز گذشته افزوده شده است.
وی گفت: ایستگاه های خیام شمالی با 145، شهید مفتح با 143، سمزقند با 132، شهید آوینی با 129، سرافرازان با 123، شهید کریمی با 117 و الهیه با 104 پی.اس.آی آلوده ترین ایستگاه های صبح امروز برای گروه های حساس هستند. 
صالحی افزود: در صورت افزایش تردد و تخلیه آلاینده ها پیش بینی می شود 2 ایستگاه چمن و حرم مطهر نیز تا ساعاتی دیگر دارای بارآلودگی بیش از حد مجاز شوند.
وی اظهار کرد: استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از بکارگرفتن خودرو های شخصی موجب بهبود وضعیت هوا خواهد شد. 
وی گفت: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از حضور در مناطق آلوده خودداری کنند. 
کلانشهر مشهد در آبان ماه امسال نیز 15 روز هوای آلوده داشت. 
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد دارند. 
شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار