مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد معابر شهری مشهد برای معلولان قابل دسترسی نیستند.
کد خبر: ۵۲۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 23 November 2017
به گزارش تابناک : حمیدرضا پوریوسف در حاشیه همایش علمی کاربردی مسئولان ستادی و مدیران بهزیستی شهرستان‌های خراسان رضوی که در این شهرستان در حال برگزاری است اظهار داشت: در حال حاضر، خشونت، اعتیاد و طلاق سه آسیب عمده و اصلی کشور محسوب می‌شود که این الگو نیز در خراسان‌رضوی مصداق داشته و بهزیستی خراسان‌رضوی در این سه حوزه به صورت جدی وارد شده، به طوری که در سال گذشته خدمات سطوح مختلف پیشگیری بهزیستی 70 درصد رشد داشته است.

 پوریوسف با بیان اینکه  بهزیستی برای نخستین بار در کشور به عنوان متولی سلامت اجتماعی شناخته شده بیان داشت: در حالی که استان خراسان‌رضوی در سال 93 در بحث طلاق رتبه اول کشور را داشت، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و فعالیت‌های خوب این سازمان در سال 95 این میزان به رتبه هشتم کشور رسیده یعنی 8 برابر کاهش یافته است.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری نیز  نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 13 درصدی طلاق در استان هستیم که این یک موفقیت بزرگ در این زمینه محسوب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با اشاره به برگزاری همایش علمی کاربردی مسئولان ستادی مدیران بهزیستی شهرستان‌های خراسان‌رضوی که در شهرستان قوچان  خاطرنشان کرد: در طول سال 96 سلسله بحث‌هایی در طول سال مطرح شده که هدف از برگزاری این همایش  جمع‌بندی نظرات مدیران ستادی و تعیین اولویت‌های کاری بهزیستی خراسان‌رضوی است.

پوریوسف با تائید اینکه خراسان‌رضوی از نظر تعداد معلولان رتبه دوم کشور را دارد بیان داشت: خراسان‌رضوی بعد از تهران پرجمعیت‌ترین استان کشور است که این موضوع در آمار  معلولان تاثیرگذار بوده به طوری که تعداد معلولان استان خراسان رضوی 10 درصد از میانگین دیگر استان‌ها بیشتر است.

وی افزود: دو و نیم درصد از جمعیت استان خراسان رضوی را معلولان تشکیل می‌دهند که 15 درصد از آنها ناتوان هستند و شایع‌ترین علل معلولیت مربوط به علل مادرزادی و حین بارداری و یا بعد از تولد است که در راستای  پیشگری از آنها آزمایش‌ها و مشاوره‌های ژنتیکی و طرح‌های غربالگری در حال اجراست.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بیان داشت: دومین علت معلولیت مربوط به حوادث  ترافیکی و جاده‌ای است و در حال حاضر سالانه حدود 80 هزار نفر در کشور به این دلیل دچار معلولیت می‌شوند علاوه بر این، حوادث طبیعی و حوادث کاری نیز از دیگر عوامل معلولیت در جامعه هستند که پیشگیری موثرترین و بهترین راه مقابله با آن است.

وی در پایان با اشاره به طرح تردد معلولان در حرم رضوی اظهار داشت: بحث مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی یکی از مباحث اساسی و مهم در بهزیستی استان است و خراسان‌رضوی در این مورد رتبه دوم کشور را دارد؛ در مباحثی که با شورا و شهرداری مشهد داشته‌ایم بنا بر مناسب‌سازی معابر با اولویت معابر پرتردد شهری و اطراف حرم رضوی بوده که با تغییر و تحول‌های جدید در این نهاد امیدواریم شاهد حرکت جدی‌تر در این زمینه باشیم زیرا در حال حاضر کمتر از 10 درصد این معابر و اماکن مناسب سازی شده و در حدود 90 درصد معابر و اماکن عمومی شهر مشهد برای معلولان غیرقابل دسترسی هستند.





منبع : شهرفردا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار