استاندار خراسان رضوی به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی این استان در چارچوب مشارکت در برنامه ای فرهنگی با عنوان 'پویش کتابگردی' روز پنجشنبه از پاتوق کتاب و بازار گنجینه کتاب مشهد بازدید کرد.
کد خبر: ۵۲۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 23 November 2017
به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان در جریان این برنامه از آحاد شهروندان دعوت کرد امروز دوم آذر ماه به کتابفروشیها بروند و از کتابها و انتشارات جدید بازدید نموده و کتابهای متناسب با روحیه و نیاز خود را خریداری کنند.
وی گفت: با ظهور و بروز اینترنت، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی حوزه کتاب و کتابخوانی دچار فراز و فرودهایی شد اما هیچوقت جایگاه کتاب در زندگی انسانها به ویژه فرهیختگان تغییر نکرد.
استاندار خراسان رضوی افزود: آموزش و پرورش و کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تفاهم کرده اند حداقل 30 درصد دانش آموزان در کتابخانه ها عضو شوند و در همین راستا انتظار می رود مردم عزیز کتابخوان در اهدای کتاب برای غنی تر کردن کتابخانه های مدارس همکاری و همراهی کنند.
وی ادامه داد: دانش آموزان باید به مطالعه کتابهای غیردرسی متناسب با سن، گرایش و روحیه شان تشویق شوند. والدین نیز باید وقت بیشتری برای کتابخوانی و مطالعه فرزندانشان بگذارند زیرا با گسترش این فرهنگ روند توسعه جامعه شتاب گرفته و حوزه فرهنگ اعتلا می یابد.
رشیدیان به جایگاه موثر مطالعه در رشد فرهنگی اشاره و ابراز امیدواری کرد با ایجاد پویشهایی همچون پویش کتابگردی مراجعه همه مردم به کتاب و اقبال به سمت کتابخوانی گسترش یابد.
احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران سه سال پیش در اقدامی ابتکاری آخرین پنجشنبه 'هفته کتاب' را روز کتابگردی نام نهاد و از همگان خواست تا با پیوستن به این پویش به کتابفروشیهای سراسر کشور به خصوص کتابفروشیهای کوچک رفته و از کتابفروشان، نویسندگان، مترجمان و پدیدآورندگان کتاب قدردانی کنند.
این پویش از همان ابتدا به دلیل خودجوش بودن و دولتی نبودن مورد استقبال اقشار مختلف قرار گرفت و باعث شد حداقل یک روز در سال به کتاب و کتابخوانی به عنوان مهمترین شاخص توسعه توجه شود.
امسال به دلیل همزمانی آخرین پنجشنبه هفته کتاب(20 تا 26 آبان) با ایام سوگواری دهه آخر ماه صفر پویش کتابگردی به پنجشنبه این هفته یعنی دوم آذرماه موکول شد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار