رئيس كل دادگستری قزوين:
رئيس كل دادگستری قزوين در پاسخ به شکایت و یادداشت برخی از مردم حاضر در خصوص کوتاهی در ساخت و سازها و خدمات جانبی مسکن مهرگان گفت: عاملان نارضایتی مردم مهرگان باید پاسخگو باشند.
کد خبر: ۵۳۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 29 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی صبح امروز در دیدار با مردم شهر مهرگان اظهار داشت: ریشه تمام مشکلات ما جدا شدن از فرهنگ ناب و غنی اسلامی و اهل‌بیت(ع) است هرچه از این فرهنگ فاصله بگیریم مشکلات بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که زندگیشان رنگ و بوی اهل‌بیت(ع) را دارد کمترین مشکل را دارند و برای دیگران هم مشکل کمتری ایجاد می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: افرادی که در بازدید از زندان ملاقات کردیم، بیشتر کسانی بودند که از این سفره پربرکت دور بوده و یا اینکه افرادی که فاصله گرفته‌اند برای آن‌ها مسأله درست کرده‌اند.

قدرتی افزود: اهل‌بیت(ع) امن ترین پناهگاه برای انسان است از این رو باید به کسی پناه نبریم که خود محتاج پناهگاه است بنابراین اهل‌بیت(ع) که واسطه فیض الهی بوده، مطمئن‌ترین پناهگاه برای مردم هستند.

این مسؤول قضایی عنوان کرد: امروز والدین برای تربیت فرزندان خود دقت کنند، اگر می‌خواهیم جامعه و شهرمان از جرائم و آسیب‌های اجتماعی زدوده شود، باید به دامن اهل‌بیت(ع) پناه ببریم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: باید حس مسؤولیت نسبت به یکدیگر را فراموش نکنیم، لازمه چنین نگاهی دلسوزی، مهربانی، صمیمیت، غیرت، صداقت، عفت و پاکدامنی در میان ما است.

قدرتی مطرح کرد: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید انسان از درون ساخته شود زمانی که اعتقاد، باور و ارزش‌های اخلاقی در جامعه پررنگ شود.

وی تصریح کرد: آن نقطه محوری که می‌تواند ما را در پیشگیری کمک کند، پیوند با خاندان اهل‌بیت(ع) است، اگر در اوج انحراف هم به این خاندان پناه ببریم دست انسان را خواهند گرفت به طوری که با پیوند با اهل‌بیت(ع) عزت و افتخار را برای خود و فرزندانمان را به ارمغان می‌آوریم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پاسخ به شکایت و یادداشت برخی از مردم حاضر در خصوص کوتاهی در ساخت و سازها و خدمات جانبی مسکن مهرگان تشریح کرد: مشکلات منطقه باید اولویت‌بندی شده و اطلاعات جامعی داشته باشیم و اگر محرز شود در این منطقه مدیر یا پیمانکاری کوتاهی کرده است، باید پاسخگو بوده و مطابق قانون با وی رفتار می‌شود.

قدرتی خاطرنشان کرد: افرادی که به واسطه تضییع حقوق مردم یک شبه ثروت‌های بادآورده به دست آورده‌اند، باید مقابل قانون پاسخگوی عملکرد خود باشند و حقوق تضییع‌شده مردم را به آن‌ها برگردانند.

وی گفت: سازمان‌ها و نهادهای مختلف که درگیر و در جریان و مرتبط با ساخت مسکن مهرگان بوده‌اند باید در نشستی حاضر شوند و مسؤولیت اقدامات خود را بپذیرند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین توضیح داد: دستگاه قضایی درصدد است مشکل را از دوش مردم و مدیریت اجرایی بردارد و شما هم این بار را از دوش دستگاه قضا بردارید چراکه اگر مشکل شما حل شود از سرجمع پرونده‌های وارده سالیانه دستگاه قضایی استان 200 تا 300 پرونده حذف می‌شود.

قدرتی اعلام کرد: مشکلاتی چون عدم پرداخت شار‍‍‍ژ و عدم همکاری و رعایت نکردن اخلاق و قواعد آپارتمان‌نشینی از جمله علل تشکیل پرونده است که در مقایسه با سایر پرونده‌های دستگاه قضایی باید گفت که این پرونده‌ها زمان و هزینه‌های بسیاری را به این دستگاه تحمیل می‌کند حال آنکه از طریق فرهنگی و اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی می توان چنین مشکلاتی را حل کرد.

این مسؤول قضایی ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم در بررسی پرونده‌ها مباحث سیاسی وارد شود، ممکن است در مشکلی کوتاهی در دوران دولتی صورت گیرد و یا در دولت امروز موضوعی مطرح شود، اما نباید در بررسی چنین مشکلات نگاه‌ها به سوی دولت‌ها باشد بلکه باید هدفمان برداشتن باری از دوش مردم، نظام و تسهیل در روند زندگی مردم باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات، خود مردم هم باید پای کار بیایند چراکه حل هر مشکلی در گروه سه ضلع مردم، دستگاه اجرایی و دستگاه قضایی است اما باید برای موضوع های بسیار مهم از این سه ظرفیت استفاده شود.

قدرتی اضافه کرد: حدود چهار هزار زندانی در استان داریم و احکام بسیاری صادر شده اما باز هم مراجعه به دستگاه قضایی ادامه دارد بنابراین راهکار حل مشکلات زندان و حبس و احکام قضایی نیست بلکه این راهکار باید گام نهایی باشد.

وی گفت: البته کسی ذره‌ای به خود این تصور را راه ندهد که دستگاه قضا حکم حبس یا شلاق و غیره ندارد چراکه در کنار اصلاح و پیشگیری و تلاش برای ارشاد مردم، جایی که تخلف و جرمی منافع عمومی مردم و جامعه را به مخاطره اندازد و یا اگر افرادی بخواهند بر قانون‌گریزی و قانون‌شکنی خود ادامه دهند، برخورد بدون اغماض و قانونی دستگاه قضا آن‌ها را سرجایشان می‌نشاند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: راه حل اساسی حل مشکلات جامعه این است که با دین و ارزش‌های اخلاقی آشتی کنیم و باورمان شود که دین، ارزش‌های اخلاقی، مسجد و محراب دوای درد آسیب‌های اجتماعی است و تجلی این فرهنگ دینی و ارزش‌های اخلاقی امروز در بسیج خودنمایی می‌کند.

قدرتی با بیان اینکه زندان درمان نیست بلکه مُسکن است، ادامه داد: فرهنگ دینی و ارزش‌های اخلاقی راهکار پیشگیری است از این رو می‌طلبد فرزندان خود را از ابتدای سنین با مسجد و بسیج آشنا کنیم.

این مسؤول قضایی تصریح کرد: باید انسان همواره احساس کند که دوربین‌های الهی او را مراقبت می‌کنند بنابراین خودکنترلی و پیشگیری امر مهم و اولویت‌دار در کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: همانطور که میلیاردها تومان صرف هزینه زباله مردم می‌شود باید زباله‌هایی که روح و جان جوانان و نوجوانان را آلوده می‌کند را هم جمع کنیم.

قدرتی عنوان کرد: متأسفانه جامعه نسبت به آلودگی‌های مادی حساسیت دارد اما این حساسیت در مسائل معنوی و روح انسان وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار