چندی پیش گاردین گزارشی منتشر کرد که در آن دلایل حذف‌نشدن ترامپ از توییتر را مطرح کرده بود، اما این روزها و با افزایش انتقادات به نحوه استفاده ترامپ از این رسانه اجتماعی، این خواسته جدی‌تر می‌شود.
کد خبر: ۵۳۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 17 December 2017
به گزارش تابناک : «تصور کنید ترامپ از توییت‌کردن دست بردارد، تصور کنید بال‌های یک پرنده بسته شود، تصور کنید که دیگر آتش یک جنگ هسته‌ای با سرانگشتان یک سیاست‌مدار روشن نشود» و حالا می‌توان ادامه داد: «تصور کنید که کلمات زشت درباره یک سناتور به کار برده نشود.» تصور کنید که ترامپ برندگان ویزای لاتاری را «بدترین‌ها که باید در سطل آشغال انداخته شوند» نمی‌نامید.
ترامپ در شش ماه اول حضور خود بیش از ‌هزارودو توییت منتشر کرده است (احتمالا کمی بیشتر از تعداد بازی‌های گلفی که انجام داده است، اما نه خیلی بیشتر). این علاوه بر ٨ هزار و  ٤٤٨ توییتی است که در طول مبارزاتش ارسال کرد. اوباما به‌عنوان رئیس فیس‌بوک شناخته شده بود، هرچند در نهایت اوباما با بیش از ١١٥هزار بازنشر و داشتن حدود صد ‌میلیون فالوئر موفق‌تر از ترامپ است، اما ترامپ نخستین رئیس‌جمهور توییتر است.
 
 پیوستن ترامپ به توییتر بسیار شخصی بود. ترامپ گاهی اوقات از توییتر به شیوه‌ای سازنده برای اعلام سیاست‌هایش استفاده می‌کند، اما او اغلب مانند یک نوجوان یا یک آدم فضایی صحبت می‌کند. البته، توییتر، چندان درست با این سوءاستفاده‌ها برخورد نمی‌کند. به‌همین‌دلیل مدیرعامل سابق، دیک کاستلو، به کارکنانش گفت؛ «صادقانه شرمنده» است که توییتر در برخورد با این سوءاستفاده‌ها، درست رفتار نمی‌کند. کاربران نیز بارها اعتراض کرده‌اند و این شرکت اکنون در حالت دفاعی قرار گرفته است.   گزارش‌شدن رفتارهای غم‌انگیز، نژادپرستانه و ...، اغلب سبب تعلیق حساب کاربری افراد مشهور شده است.
پیش از این توییتر برای ممنوع‌نکردن ترامپ توضیح داده بود که او در توییت‌هایش اطلاعات و اخبار را منتشر می‌کند و رفتاری کاملا متفاوت با دیگر افراد مشهور در پیش گرفته است، حتی متفاوت با رفتاری که اولین‌بار درباره تهیه‌کننده، هاروی وینستین، رخ داد؛ بزرگ‌ترین داستان سوءاستفاده جنسی چند ماه گذشته. عجیب اینکه توییتر حتی پس از انتشار پست همراه با ناسزای ترامپ درباره یک نماینده سنا هم تغییری در رفتارش نشان نداد.
اکنون این سؤال مطرح است که امکان دارد توییتر رفتاری شجاعانه و غیرقابل‌تصور انجام دهد؟ اگر موضع گرفت و ترامپ را ممنوع کرد، چطور؟ غیرممکن است؟ هرچند، بزرگان «دره سیلیکون» بارها با او مخالفت کرده‌اند. مدیران فیس‌بوک، گوگل و مایکروسافت از تصمیم ترامپ برای خروج از پیمان آب‌وهوای پاریس انتقاد کردند.
 
اینتل، نمایندگان Under Armor، Uber و SpaceX (از جمله Elon Musk) از شورای فناوری جلوی ترامپ ایستادند. درواقع، بسیاری از نمایندگان شرکت‌های بزرگ از شورای مشورتی اقتصادی ترامپ خارج شدند، به‌طوری‌که او مجبور شد آن را منحل کند، اما مشکل توییتر، کاملا واضح است، ترامپ قدرتمندترین مرد جهان است – احتمالا اگر او را حذف کند، یک ایده عالی نیست-اما یک دلیل دیگر وجود دارد؛ توییتر ممکن است به ترامپ نیاز داشته باشد.
 
 رئیس‌جمهور به افزایش حضور در این فضا کمک کرده است و ارزش‌افزوده‌ای تجاری برای این شرکت دارد، هرچند او فقط دو‌‌میلیون کاربر فعال روزانه را به توییتر اضافه کرده است و همین‌طور ٧٢‌‌میلیون نفر را به فیس‌بوک، اما فوربس برآورد می‌کند که او افزایش سرمایه دو میلیارددلاری برای توییتر داشته است.





منبع : گاردین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار